2.7

Wallander - Firewall

Två unga flickor begår ett rått mord på en taxichaufför men verkar inte bry sig om konsekvenserna. En man hittas död vid en bankomat i Ystad.

Originaltitel Wallander - Firewall
Regissör Niall MacCormick
Manus Richard McBrien, Richard Cottan
Genre Kriminalare, Thriller, 2000-tal
Skådespelare Kenneth Branagh, Jeany Spark, Sadie Shimin, Sarah Smart, Orla Brady, Tom Beard, Tom Hiddleston, Richard McCabe, Susannah Fielding, Luke Allen-Gale

2015-05-31
Är bara två filmer in i dessa brittiska filmversioner av Henning Mankells böcker om Wallander men jag måste säga att jag gillar både Kenneth Branaghs tolkning av huvudkaraktären Wallander och produktionen som helhet. Blev dock lite mer förvirrad av filmens handling än av boken. 3+
Nightcrawler
2012-08-05
Galet trist, orkade knappt koncentrera mig.
Taandborste
2012-07-08
Trevlig deckare för stunden, varken mer eller mindre.
emilstjernholm
2012-01-23
Sämsta Wallander i BBC serien. Känns orealistisk.
swampblues
2011-08-28
Detta var till och med sämre än dom svenska wallanderfilmerna. Wallander är tråkig grå och trist.Men det är nog böckernas fel.
Razzel
2011-08-28
Branagh klår Henriksson alla dar i veckan!
sicworld
2011-07-26
Sömnpiller. En naken version utav den svenska versionen.
Kirnajnen
2010-05-23
Använder mycket "fancy" effekter. Vet inte varför eller vad det tillför, men det ser snyggt ut!
FilmGuden
2010-05-04
Något bättre än den första Kenneth Branagh - filmen. Inget särskilt sevärt, men bättre än de allra flesta Wallanderfilmerna med Krister Henrikson.
theFeber
2009-10-26
Lite seg, men jag gillar fotot och stämninge. Hade dock behövts lite mer för att jag skulle gilla filmen.