2.7

Wallander - Before The Frost

En kvinna bevittar några svanar brinna upp vid en sjökant. Sekunderna efter blir hon mördad av mannen som tände eld på svanarna.

Originaltitel Wallander - Before The Frost
Regissör Charles Martin (IV)
Manus Peter Harness
Genre Kriminalare, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Kenneth Branagh, Mark Hadfield, Barnaby Kay, Richard McCabe, Maimie McCoy, Jeany Spark, Sarah Smart, Rebekah Staton, David Mallinson, Cecilia Hjalmarsson

Rele
2020-02-05
En tunn och konstig story. Branagh spelar bra, men betyget blir en tvåa.
Djason
2018-06-28
Även om boken är bättre så är denna film ungefär lika bra som den svenska. Blir aldrig särskilt tråkigt trots avsaknad av action. Kenneth Branagh är som vanligt bra.
Merwinna
2016-01-25
Det här var bra, det flöt på och var intressant och spännande hela tiden. Välfångad stämning, fina naturscener och vackert foto. Lite mystiskt och magiskt nästan ibland. Och jag älskar Kenneth Branagh! :-) MEN det känns konstigt med engelsktalande engelsmän som spelar svenskar, på plats i Sverige... det störde mig hela tiden. En sak som var lite rolig och tänkvärd: Sverige ser svenskare ut här i filmen än vad det gör i verkligheten nuförtiden! T.ex. ser man knappast till några invandrare alls, och oproportionerligt många av personerna är riktigt blonda. Så stor andel blonda fanns det inte bland svenskarna ens före massinvandringen!
Luciphere
2014-04-18
Välspelat och helt ok. Religiöst tema.
Cuchita
2013-09-13
Branagh är inte så bra i denna, historien är rätt tunn också.
PierreLunaire
2013-08-19
Vackert filmad vilket ger den extra poäng men tyvärr i denna film känns det som om Branagh försöker efterlikna Henriksson, vilket aldrig kan bli bra.
kennert
2013-08-18
Branagh's Wallander är bättre än Henrikssons.
mattiase
2013-08-17
Den här Volvo-fil....förlåt Wallander-filmen var inte så jättebra nej. Reklamfilmskänsla ganska så ofta...
Grillo
2013-01-18
Uppryckning från förra tråkiga filmen, och det här är nog den bästa tredje säsongen. Fundamentalisttemat känns dock inte riktigt som att det passar Sverige, även om det är intressant. Men det finns kanske fler såna än man tror.
BROBJO
2012-08-08
Alltid bra, på gränsen till fyra