2.7

Wakefield

En mans nervösa sammanbrott tvingar honom att lämna sin fru och bo på sin vind i flera månader.

Originaltitel Wakefield
Regissör Robin Swicord
Manus Robin Swicord
Genre Drama, 2010-tal
Skådespelare Bryan Cranston, Jennifer Garner, Jason O'Mara, Beverly D'Angelo, Ian Anthony Dale, Pippa Bennett-Warner, Isaac Leyva, Victoria Bruno, Ellery Sprayberry, Tracey Walter, Alexander Zale, Monica Lawson, Carinna Rossignoli, Cameron Simmons

StureStenhög
2019-06-01
Filmer om livskrisande medelålders män ligger kanske inte helt rätt i tiden, men jag gillar hur den här inte försöker be om ursäkt för sin huvudperson. Det han gör är helt tydligt ett asshole move, och det får väl vara så då. Jag tänkte mycket under filmens gång på det oåterkalleliga i hans agerande, när han väl slagit in på den här linjen så finns det ingen rimlig väg ut ur det, det är bara att köra på så länge det går. Att betrakta sitt eget liv från distans på det här viset är också en fascinerande idé, och den livsfilosofiska biten sköter man helt okej. Det är inte direkt ett cinematiskt tacksamt upplägg dock, och det kommer filmen aldrig riktigt runt, och slutet är verkligen inget vidare
Fewra
2017-11-04
Slutet. Fan. Man blir ju nästan arg.
Argo_L
2017-07-23
WTF liksom. Vilken skitslut!!