2.3

Waiting for the Barbarians

Historien utspelar sig i en bortglömd afrikansk ökenstad. Staden utgör sista utposten i Imperiet, och på andra sidan gränsen lever ett nomadfolk, barbarerna, som anses utgöra ett hot mot Imperiets existens.

Originaltitel Waiting for the Barbarians
Regissör Ciro Guerra
Manus JM Coetzee
Genre Drama
Skådespelare Mark Rylance, Johnny Depp, Robert Pattinson, Gana Bayarsaikhan, Greta Scacchi, David Dencik, Sam Reid, Harry Melling, Bill Milner, Isabella Nefar, Joseph Long, David Moorst, Gursed Dalkhsuren, Tserendagva Purevdorj, Nayef Rashed, Haqi Ali

Björkman
2022-06-11
Denna film om arrogans lever mest på sitt starka skådespeleri, dialoger och tidstypiska miljöer. Plus också för bitvis obehaglig stämning. Minus är dock att storyn, även om den är okej i grunden, är alldeles för tunn för nästan två timmars speltid. Filmen borde antingen ha kortats ner eller haft fler intressanta element. Stark tvåa.
Tatty
2021-11-06
Plz, så seg och besvikelse.
2021-09-20
En speciell stämning och bra atmosfär tar inte riktigt vägen någonstans. Svårt att ta till mig den här filmen. Slät tvåa.
Engravadlax
2020-08-08
Mark Rylance verkar göra Shakespeare eller något, stor kontrast mellan hans expressionistiska teaternonsens och övriga medverkande. Depp finner jag vara helt felcastad.