2.5

Vrakplundrarna

På en klippö står en fyr som övertas av pirater. Deras avsikt är att sätta skepp på grund för att sedan plundra dem. Men en ur fyrens besättning har överlevt och kämpar för att återta kontrollen. Efter en roman av Jules Verne.

Originaltitel The Light at the Edge of the World
Alternativ titel La Luz del fin del mundo
Regissör Kevin Billington
Manus Tom Rowe, Rachel Billington
Genre 70-tal, Äventyr
Skådespelare Kirk Douglas, Yul Brynner, Samantha Eggar, Jean-Claude Drouot, Fernando Rey, Renato Salvatori

AlbinWesley
2015-07-20
Douglas och Brynner till trots, det här var ganska tråkigt. Framför allt känns klippningen väldigt hafsig, och speltiden ganska onödigt lång. Men den är onekligen något ganska udda, inte ett slentrianfilmad matinéäventyr i mängden. Den har några mycket snygga scener, när klippningen inte haltar heller. Det är ju ändå nåt.
dudson
2013-11-02
Då har man äntligen sett denna märkliga film som är nått alldelles eget. den har nått speciellt som är svårt sätta fingret på. helt klart värd en titt"
tilapia
2007-02-13
kirk douglas egna favorit om jag förstått saken rätt, coolt att han väljer den här säregna jules vernes-filmatiseringen framför spartacus och hollywood-rullarna. och det är faktiskt en jävligt bra film - långsam, snygg, spännande och annorlunda med en stämning kan ta på