2.1

Voodoo Ritual

De unga bröderna Paul och Wesley Claybourne äger en stor egendom på Jamaica. Allt skulle vara rena paradiset om det inte vore för Wesleys mystiska sjukdom. När hans privatläkare dessutom dör under oförklarliga omständigheter tätnar mystiken. Samtidigt får doktor Alice Dodgson på grund av en olyckshändelse på ett sjukhus i New York sin läkarlicens indragen i två år. Hon svarar då på en tidningsannons och får jobbet som Wesleys nya läkare på Jamaica. Wesley själv är övertygad om att han är i klorna på någon ockult övermakt som förvandlat honom till en zombie. Och när allt fler oförklarliga sjukdomar och dödsfall dyker upp börjar Alice tro honom. Men vem eller vad ligger egentligen bakom händelserna? Och är det värt att få veta svaret?

Originaltitel Ritual
Alternativ titel Tales from the Crypt Presents: Revelation, Tales from the Crypt Presents: Voodoo Ritual
Regissör Avi Nesher
Manus Rob Cohen, Avi Nesher
Genre 2000-tal, Skräck
Skådespelare Jennifer Grey, Craig Sheffer, Gabriel Casseus, Tim Curry, Daniel Lapaine, Kristen Wilson, Erick Avari, Stephen Tobolowsky, Jessica Collins (I)

Sibiria
2012-02-05
Får en tvåa för att skurken var så snygg.
Amour
2010-08-14
Älskar Tales from the Crypt. :)

2008-03-02
Inte bra och ganska, eller väldigt B på sina ställen. Däremot finns det någon form av underhållningsvärde i filmen och då ska den iallafall ha en tvåa.
Docklands
2007-11-04
Börjar så underbart bra, blodigt å kladigs, precis som jag vill ha det, å faller sen till "nada" ....
cessy
2007-08-17
HAHAHAHAHAHAHA den e grym dålig men bra i vissa drag nåt o se haha ingen vidare upplevelse men man får ett gott skratt spe i början xD
anniebunny
2007-01-27
Verkar rätt lovande i början, men sen blir den osammanhängande, seg och trist...
2007-01-12
En genomsnittsbradålig b-skräckis som skiljer sig aningen från andra b-skräckisar.
Neuros
2006-10-13
Bitvis mycket bra. Schysst stämning genom hela filmen. Tim Curry är som vanligt underbar.
Fat_Tomas
2006-07-02
nä. köp glass för pengarna iställe.
Dele
2005-10-06
Nja, ganska trist. Historien skulle kunna funka men det engagerar aldrig riktigt.