2.4

Viva

Viva handlar om en uttråkad hemmafrus äventyr i den sexuella revolutionen i Kalifornien på 1970-talet. Barbie är ung, nyfiken och naiv. När hennes man åker på skidsemester beger sig Barbie ut på jakt efter kärlek. Hon hamnar på bordell, i nudistläger, hos en nakenfotograf - och alla är de bara intresserade av en sak. Mitt bland orgier, droger och bohemliv finner hon sin frigörelse.

Originaltitel Viva
Regissör Anna Biller
Manus Anna Biller
Genre Drama, Komedi, Romantik, Musikal, 2000-tal
Skådespelare Anna Biller, Jared Sanford, Bridget Brno, Chad England, Marcus DeAnda, John Klemantaski, Barry Morse, Veronica Alicino, Cole Chipman, Robbin Ryan, Andrea Lain, Sam Bologna, Johnny Holiday, Barry O'Rourke, Mark Wood, Carole Balkan

Dele
2013-09-04
Kul att se en film med medveten överdriven kitsch, och karaktärer utan personlighet, helt fast i typiska könsroller och en värld formad av reklam och playboy. Drygt halvvägs byter filmen dock lite inriktning och kontrasten funkar inte helt ut. Betygstrean är ändå stark.
mantra13
2010-06-06
Snygg inpackning, men annars är innehållet väldigt undermåligt.

2009-03-10
Jag lever i fel årtionde tyvärr :-(
rogertaurus
2007-11-19
Första halvtimmen-timmen var riktigt riktigt rolig, men den verkar ha svårt att bestämma sig om den skall satsa på att vara en satir eller ett drama efter det. Tappar då lite och den blir mer ointressant. Väldigt synd då det var ett väldigt bra ämne att behandla. Väldigt snygg och vacker inpackning dock som är härlig att se på. Älskar kläderna och skulle gärna ha mycket av det själv också.
ouimadame
2007-11-13
En mycket snygg annorlunda film med eget koncept!