Vital

Hiroshi Takagi har förlorat minnet i en tragisk bilolycka där hans självmordsbenägna flickvän, Ryoko, dog. Efter olyckan minns han bara att han är intresserad av medicin, vilket får honom att börja studera till läkare. På anatomilektionen konfronteras Hiroshi med Ryokos lik som han måste genomföra en noggrann dissekering av. Händelserna som följer gör honom medveten om sin kärlek på ett smärtsamt, men ändå fridfullt sätt.

Originaltitel Vital
Regissör Shinya Tsukamoto
Manus Shinya Tsukamoto
Genre 2000-tal, Drama
Skådespelare Tadanobu Asano, Jun Kunimura, Ittoku Kishibe, Gô Rijû, Nami Tsukamoto, Kiki, Kazuyoshi Kushida, Lily, Hana Kino

bryngel
2013-03-19
Nej, det här var inget för mig, tråkigt, ointressant och fångar inte för en minut.
Krantzylvania
2010-10-08
konstig inte så bra egentligen, men jag gillade stämningen , en trea endå
daniel77
2010-10-06
Första Tsukamoton för mig. Kanske inte rätt film att börja med - jag ser mer fram emot Tetsuo. Skruvad, men kanske inte tillräckligt skruvad. Faktiskt lite småtråkig emellanåt...

2010-07-29
det är härligt med filmmakare som testar nya saker och här experimenterar tsukamoto genom att göra en "helt vanlig" film som är fjärran från hans andra verk som alla fokuserar på hans återkommande teman. snake of june är också en vanlig film men har några skruvade delar i jämförelse. det här är en visuell fin film i långsamt behagligt tempo med bra skådespeleri och stämningsfull musik. ännu har han inte gjort mig besviken.
arkiv
2010-06-26
Bästa och mest intressanta jag sett av Tsukamoto. Tempot passade mig betydligt bättre än Tetsuo och Tokyo Fist.
maldoror
2007-06-16
Såg nu om den och detta är en film som blir bättre vid andra titten. Höjer från en 3a till 4a. Olik andra Tsukamotofilmer men samtidigt med en tydlig Tsukamotorägel. Speciell film.
maldoror
2007-01-10
Den Tsukamoto film jag tyckt varit minst fantastisk. Den skilljer sig en del från de flesta andra av Tsukamotos filmer. Den är väldigt speciell och defenitivt en film jag längtar till att se om, och då kanske får lite bättre grepp om den.
idd
2006-09-17
bra story å en del sköna scener (ex de flimmrande skorstenarna) men det känns otroligt tjatigt å vi får se typ 3 scener om och om igen i olika varianter i nästan 90 minuter vilket blir rätt trist..
ad4m
2006-09-17
Klipp dig och skaffa ett liv Takagi!
Nemralis
2006-09-15
"10 minuter stående ovationer på Berlin Filmfestival". Kan innebära vad som helst, men det låter ju spännande. :)