1.9

Repentance

En man söker hjälp hos en livsterapeut och förvandlar terapin till ett livsfarligt, psykologiskt spel när han börjar terrorisera terapeuten och hans familj med spirituella meddelanden.

Originaltitel Repentance
Regissör Philippe Caland
Manus Shintaro Shimosawa
Genre Thriller, Skräck, 2010-tal
Skådespelare Forest Whitaker, Anthony Mackie, Nicole Ari Parker, Sanaa Lathan, Mike Epps, Adella Gautier, Ariana Neal, Denise Milfort, Selma Pinkard, Margo Swisher, Peter Weller

Galivan
2016-08-23
Värdelöst hopkok med tveksamt budskap om det fanns nåt.
jonbo
2016-08-04
Whitaker är bra i en annars dåligt skriven film.
Starlette
2015-04-18
Listade snabbt ut twisten. Det är ju mindre kul då man gillar att bli överraskad. OK film, men inte så mycket mer. Bra skådespel från några, en 3:a på det. Men på det hela stora bara en OK film.
Oompf
2014-12-21
Riktigt jävla usel. Trist att se Whitaker och Mackie slösa bort sin talang på den här smörjan.
chimandra
2014-11-21
Mycket bra film spännande oförutsägbar en film helt i min smak om du gillar psykologiska thrillers så rekommendera jag denna film starkt skådespelarna ligger på en hög nivå en stark 4 får den av mig
TheHorrorfan
2014-07-24
Inte alls dålig. Ganska bra, om jag får säga det själv. Skulle dock inte kalla det för skräck. Stark 3a.
Poker-Mange
2014-04-06
Full med logiska luckor och usel dialog. Den kriminelle broderns entré i filmen är på kalkonnivå. Vem hälsar på sin bror på det sättet? Manusförfattarna måste fått hjärnsläpp när de skrev in scenen i manuset. Filmen börjar dåligt och sedan går det bara utför. Inte ens Forest Whitaker kunde inte rädda detta. Solid etta.