2.9

Violet & Daisy

Två tonårsflickor är förutom bästa vänner också båda yrkesmörderskor. Tillsammans åker de på vad som ser ut att vara ett lättförtjänt uppdrag för att kunna köpa en klänning som deras popstjärneidol tagit fram.

Originaltitel Violet & Daisy
Regissör Geoffrey Fletcher
Manus Geoffrey Fletcher
Genre Komedi, Action, Kriminalare, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Saoirse Ronan, Alexis Bledel, Danny Trejo, James Gandolfini, Cody Horn, Tatiana Maslany, Marianne Jean-Baptiste, Cassidy Hinkle

mahasarakam
2020-06-12
En överraskande, underhållande och skön liten historia. Bra spelad. Stark trea.
päronanton
2016-07-10
En bra film! Jag gillade den!
emsir
2015-11-11
Lite Wes Andersonsk men mindre pretto och mer våld. Gillar det!
idaho1981
2015-07-06
Oväntat underhållande och skruvad. Sköna karaktärer och snyggt foto. Skådisarna gör också ett bra jobb... Kul att få bli lite överraskad!
ulpe01
2015-02-14
Lite väl skruvad, men snyggt gjord och bra skådisar. Pendlar mellan tvåa och trea, men stannar just nu på en svag trea.
foppa99
2014-08-09
Försöker lite för hårt att va egensinnig. Dialogen känns sådär. Gandolfini är go.
Hypostas
2014-08-02
Oväntat bra. Originell film med tre fantastiskt karismatiska skådisar i huvudrollerna.
Krissla
2014-07-21
Omöjligt att veta vilket betyg den egentligen förtjänar. Den är konstig och fånig men samtidigt extremt vacker och tragisk.
Halofreak92swe
2014-03-12
Saoirse Ronan är faktastisk! Och om jag inte redan visste om att Alexis Bledel är över 30 så hade jag inte trott på det, ser ut som typ 22-23 max:P Väldigt snygg och annorlunda film. Gillar konceptet och det är prefekta skådisar. Stark 3.
jonbo
2013-11-25
Alldeles för självmedveten om sin coolhet, vilket den inte riktigt har.