2.1

Vingar kring fyren

Strax innan den unga Anna ska gifta sig med fyrmästaren Holmstrand träffar hon den norske sjömannen John. Han förälskar sig i Anna, men lämnar henne när han får veta att hon är förlovad. På fyren är livet hårt. En dag måste man anställa ett nytt fyrbiträde och ovetande om att Anna bor på fyren söker John tjänsten.

Originaltitel Vingar kring fyren
Regissör Ragnar Hyltén-Cavallius
Manus Ragnar Holmström, Poul Knudsen, Ragnar Hyltén-Cavallius
Genre Drama, 30-tal
Skådespelare Lars Hanson, Karin Ekelund, Alfred Maurstad, Hilda Borgström, Knut Frankman, Anna Lindahl

Andravåningen
2017-11-30
Anmärkningsvärt stappligt genomförande, särskilt vad gäller personregin och replikläsningen, men det förstör ju inte direkt historiens ödestyngda stumfilmskvalitet. Skådisarnas uttryck och utseenden är som gjutna. Kan nog inte ge annat än trea.
Rele
2014-12-01
Sevärd gammal film. Innehållet ger en stark tvåa, men skådespelarnas och regissörens arbete ger en svag tvåa.

2014-12-01
Trist film på de flesta sätt. Allt känns hemskt dåligt gjort, bortsett från miljöbilderna.
kennert
2012-12-09
Tråkig.
HerrArne
2009-05-05
Värsta pekoralet till manus gör att filmen inte ens räddas av fina gamla Visbybilder.
ahkoila
2003-08-10
Har inte alla det? :)
baba_jaga
2003-06-29
Jag har ju sett den här med!!