3.3

Viljans seger

Om den grekiske juden Salamo Arouchs hårda kamp för att överleva i koncentrationsläger. Han fick behålla livet så länge han boxades och vann - vilket till slut blev över 200 matcher. Inspelad på plats i Auschwitz.

Originaltitel Triumph of the Spirit
Regissör Robert M Young
Manus Andrzej Krakowski, Laurence Heath
Genre Drama, 80-tal
Skådespelare Willem Dafoe, Robert Loggia, Edward James Olmos, Wendy Gazelle, Kelly Wolf, Costas Mandylor, Kario Salem, Edward Zentara

2020-07-15
Rätt stark film överlag. Ska man tro på allt... Svar Nej. Dafoe är dock lysande som alltid! Tiden gick mkt fort...2+
Jamesa
2016-11-28
Bra film, ämnet engagerar även om karaktärerna kanske inte gör det i samma utsträckning.Man bryr sig givetvis om hur det går för dem då de är berättade ur en sann historia. Dafoe är bra som vanligt. Tyvärr är den lite "lätt" och "clean", hoppas ni förstår vad jag menar.
XJR
2012-09-17
För att inte fylla sajten med brödtext, nöjer jag mig med att instämma i vad "martin eden" säger nedan. Stark film, på alla sätt! Men, jag anser den vara värd en 4:a! En av de bättre filmerna jag sett på länge!
Xenox
2012-08-11
Den var okej, men jag har sett bättre filmer i samma genre.
thebully
2010-12-19
den är horribel
mörtson
2010-12-19
Osentimentalt vet jag väl inte om det var! Kanske i förhållande till andra förintelsefilmer, men jag tyckte ändå man smaska på rätt rejält med musiken! Sisådär tycker jag.
Intro
2010-11-11
Väldigt intressant film och höll ett bra tempo i hela filmen
LaDecima
2010-10-15
Väldigt spännande, aldrig tråkig, dramatisk men inte sentimental, det är bra. Det väldigt negativa är att grekerna pratar engelska, men tyskarna pratar tyska och ryssarna ryska.
Rune2000
2010-10-04
Premissen med Willem Dafoe som en grekisk boxare under andra världskriget låter visserligen för bra för att vara sant, men filmen lyckades ändå leverera en minnesvärd filmupplevelse trots en del brister. Den största problemet för mig var att filmen saknade minnesvärda karaktärstolkningar trots sin rollista.
2010-07-12
Känslan av att jag inte blev berörd stör mig då den här typen av film brukar lyckas. I övrigt är det välspelat och aldrig "glamouröst" som det lätt kunde bli i såna här inspelningar (flykt till seger bla). En svag fyra