3.5

Vibrator

En roadmovie om den lätt psykotiska och alkoholiserade Rei och hennes romans med långtradarchaffisen Takatoshi. De är två ensama själar som dras till varandra, men vågar de tro på att de hittat den rätta? Reis tankar och de röster hon hör har snudd på en egen biroll.

Originaltitel Vibrator
Regissör Ryuichi Hiroki
Genre 2000-tal, Drama
Skådespelare Shinobu Terajima, Nao Omori
Filmnummer 20487

Terran
2014-02-10
Finaste jag sett på länge. Med väldigt små medel lyckades detta kärleksdrama få mig oerhört engagerad. Nästan en fullpoängare.

2013-08-31
Mycket bra film med två duktiga skådespelare som kan bära filmen. Stabil 4a i betyg. Detta är den första filmen jag ser med Terajima Shinobu och det lär inte blir den sista!
Cumlin
2009-07-06
En hel del fina miljöbilder. Påminner mig om när jag åker en lång bilresa och tittar ut genom fönstret.
tatsujin
2006-03-27
Den här är säkert bra, men tyvärr tilltalade den inte mig speciellt mkt. Lite intetsägande faktiskt, om man inte är beredd att analysera hennes problem, vilket känns som att det inte är värt det.
wyldmammoth
2006-02-12
Härlig och fin! Riktigt bra skådespel och utsökt foto! Nu vill jag ser fler filmer av denna regissör.
HappyPancake
2005-08-03
Känslig och fin! Super!
Seltsam
2005-05-31
Jag kan inte motstå att ge denna en femma. Helskön och engagerande. Fotot är bra och musiken helt i min smak. Den här filmen hör till de som jag kommer tvinga folk att se. Om nån har några förslag på liknande (asiatiska) filmer skicka mig ett personligt meddelande!
Blärkan
2004-07-19
Lite väl feminin för min smak... men mycket snygg och känslostark.
MilkMonkey
2004-03-31
Truckerromantik i David Ericsson-klass. Vore jag på rätt humör skulle den vara hur bra som helst.