2.6

VFW

En grupp krigsveteraner måste försvara sin lokala VFW-post och en oskyldig tonåring mot en upprörd droghandlare och hans obevekliga armé.

Originaltitel VFW
Regissör Joe Begos
Manus Max Brallier, Matthew McArdle
Genre Action, Thriller, Skräck, 2010-tal
Skådespelare Stephen Lang, William Sadler, Fred Williamson, Martin Kove, David Patrick Kelly, George Wendt, Tom Williamson, Sierra McCormick, Travis Hammer, Dora Madison, Josh Ethier, Graham Skipper, Linnea Wilson, Jesse Kove, Brandon Potter

dudson
2022-08-07
Jomenvisst en respektabel homage till det härliga 80-talet. Filmen har verkligen lyckats med det underbara soundtracket!. Synt blandas med creepy Gobling feeling. VFW-s svaghet är att det är filmat för mörkt samt att baddingarna agerar som Zombies. Tvär fel där av regissören. Plus poäng ändå främst till filmens ledar-gestalt. Steven-Lang. Fett cool/ball roll han har här. Givet många gore & vålds-scener räddar upp den något märkliga film som detta är.
amam
2021-11-01
Kul med 80-tals exploitationsgenre hyllningsfilm. Funkar rätt bra faktiskt, man får precis det man förväntar sig.
2020-12-29
Ja det är såhär man gör en retrodoftande stygging. Blandning av action och skräck när ett gäng gamla kultgubbar går all-in på speedade pundare. Mörk och murrigt ljussatt med Carpenter-vibbar både i regi och soundtrack. Fullt av oneliners, våld och gore. Och här är det gamla skolans praktiska effekter som gäller. Begos är en regissör att hålla koll på om man som jag gillar retrovågen inom film.
Zok
2020-12-04
Underhållande action.
Raimo_1985
2020-06-16
En pusselbit i det nästan ändlösa Fred Williamson-projektet. Jag tänkte nu blir det väl ännu en skitfilm här, som många av de pinsamma bottennapp han valt att vara med i på senare år, men den här funkar ganska bra. Det blir godkänt och en halv! Vietnam/Korea-gubbsen spelar rätt bra och trots tramsgoregrejerna (enligt mig) blir det ganska underhållande och lite spännande. Fick dessutom se Fred W dränka ansiktet i koks! Vilken grej.