2.5

Vettskrämd

Historien börjar i Charlesberg 1857 när Masterson, en grym slavhandlare, upptäcker att hans fru gömmer förrymda slavar. Han mördar både slavar, sin fru och son, men innan de brutalt slaktas lyckas en av slavarna lägga en förbannelse över Masterson. Historien fortsätter 130 år senare när doktor David Young flyttar in i Mastersons hus tillsammans med rockstjärnan Kate Kristopher och hennes son. Kort efter inflyttningen gör man ett fruktansvärt fynd i en undanskymd vrå i huset - resterna av Elisabeth Masterson och hennes son. Efter en kort undersökning avslutas fallet med anledning av att brottet skett för så länge sedan. Detta är dock bara början till en följd av mardrömslika händelser som drabbar husets nya hyresgäster.

Originaltitel Scared Stiff
Alternativ titel The Masterson Curse
Regissör Richard Friedman
Manus Richard Friedman, Mark Frost (I), Daniel F Bacaner
Genre 80-tal, Skräck
Skådespelare Nicole Fortier, Mary Page Keller, Jack McDermott, Josh Segal, Andrew Stevens

2020-07-19
Storyn är faktiskt snäppet bättre än filmen i sig. Mer mysrysare än ren skräck även om det bjuds på en del taffliga effekter. Får säga att 80-talsatmosfären räddade ytterligare en film.
BuzzLightyear
2006-08-14
Rätt så spenande och ganska orginell film. En svag trea.