Veronika bestämmer sig för att dö

En berättelse om Veronika, en kvinna i tjugofemårsåldern som verkar ha allt; ett bra utseende, ett bra jobb och ett underbart liv framför sig. Trots detta bestämmer hon sig för att ta sitt eget liv. Hon misslyckas och vaknar upp på ett sinnessjukhus, där hon får reda på att hon snart kommer att få sin önskan.

Originaltitel Veronika Decides to Die
Regissör Emily Young
Manus Larry Gross
Genre Drama, 2000-tal
Skådespelare Sarah Michelle Gellar, Jonathan Tucker, David Thewlis, Melissa Leo, Erika Christensen, Florencia Lozano

Skapad 2019-11-10 av Denfilmgalne
Filmen ”Veronica bestämmer sig för att dö\" är mycket sorglig, men även mycket vacker. Den handlar om Veronica och som titeln avslöjar så bestämde hon sig för att dö i början av filmen. Fi...   Läs mer »

Hypostas2
2019-07-22
Slutet är genialiskt. En mycket sevärd film även om den har klart svagare partier som drar ner betyget.
2016-10-22
En väldigt bra film som är baserad på en väldigt bra bok. I vanlig ordning är ju boken bättre men jag tycker att man lyckats göra en väldigt bra filmatisering. Sarah Michelle Gellar gör en väldigt bra insats. Även om jag inte gillar låten så är det ändå ganska kul att de spelar en låt på svenska i filmen ("Vem vet" med Lisa Ekdahl).
bryngel
2014-11-20
Tur att jag gillar Gellar, annars hade det varit seeegt att härda ut.
Clementoni
2014-08-15
Hur kan denna fått så bra betyg? Sjukt ointressant rakt igenom.
tildiz6
2014-03-18
Jävligt seg, men bra var den :)
mr_magi
2013-09-01
Stundtals riktigt vacker!
ekmanälskaren
2013-03-03
Jag älskar boken och tycker att filmen gör den rätta.
Mat1az
2013-02-13
Uch, det här var dåligt. Jag gillar boken, men den här filmen förstör allting med boken.
JimCarrey
2012-10-15
wow, den mest förutseebara filmen jag någonsin sett. kvasitänkvärt till tusen. Kan inte Paolo Cuehlo decide to die?
johnaleks
2012-08-18
precis lika dålig som coelhos böcker