Veronica Guerin - I sanningens tjänst

I mitten av 1990-talet var Dublin likt en krigszon med några få mäktiga knarkkungar som slogs om kontrollen. Deras största hot var inte polisen utan den modiga journalisten Veronica Guerin som bevakade stadens kriminalitet. Med sina avslöjanden riskerade hon sin familjs säkerhet men ansvaret mot sina läsare drev henne vidare.

Originaltitel Veronica Guerin
Regissör Joel Schumacher
Manus Carol Doyle, Mary Agnes Donoghue
Genre Drama, Kriminalare, Thriller, 2000-tal, Biografi
Skådespelare Cate Blanchett, Brenda Fricker, Colin Farrell, Ciarán Hinds, Charlotte Bradley, Paul Ronan, Mark Lambert, Don Wycherley, Gerard McSorley, Paudge Behan, David Murray (I), Maria McDermottroe, Barry Barnes, Garrett Keogh, Simon O'Driscoll, Emmet Bergin

Gigi1943
2015-01-06
Bra men otäck, börjar bli trött på knarkfilmer.
FUR
2014-10-04
Musiken är ju verkligen halva filmen, och det är i sig en väldigt stark berättelse med en ytterst kompetent Blanchett. Kanske att manus sviktar lite ibland och fotot skulle absolut kunna vara mer engagerande. Stark trea, nu efter omtitt!
Dutch
2014-07-29
Se först The General och sedan denna rätt fina och välgjorda film med den utsökta Cate Blanchett.
santiago
2014-04-19
Blanchett är bra som vanligt men filmen haltar.
jasmin357
2012-03-11
alltid bra att bekämpa ondska!
ErikNolander
2010-05-14
Kate är fantastisk!
Hypostas
2010-01-12
Stark avslutning, men filmen som helhet kunde ha gjorts mer trovärdig och gripande.
Skea
2009-09-06
En bra, men tragisk film. Hon kämpade för en bra sak. Kate Blanchett gör rollen som Veronica Guerin bra och trovärdig
petson81
2009-08-22
Missade början på filmen, men tycker att det jag såg var riktigt bra, en av de bättre man sätt på senare tid faktiskt
Clasen
2008-06-24
En bra film som tyvärr blir lite enkel och förutsägbar. Cate Blachett gör definitivt det hon ska på ett bra sätt...