2.7

Vem sköt Victor Fox?

Graces make sedan 25 år lämnar henne samtidigt som hennes största idol, skönsjungande Victor Fox, mördas. Ensam, men mycket bestämd beger hon sig till England för att besöka popstjärnans hemstad. Där träffar hon den avlidne popstjärnans hemlige pojkvän och Grace lyckas övertala honom att följa med till Chicago. Hon är fast besluten att ta reda på vem som sköt Victor Fox.

Originaltitel Unconditional Love
Regissör P J Hogan
Manus Jocelyn Moorhouse, P J Hogan
Genre Drama, Komedi, Thriller, Musikal, 2000-tal
Skådespelare Lynn Redgrave, Rupert Everett, Kathy Bates, Jack Noseworthy, Richard Briers, Peter Sarsgaard, Stephanie Beacham, Meredith Eaton, Marcia Warren, Dan Aykroyd, Dan Wyllie

jonbo
2015-05-27
Långt och utdraget, välagerat men halvflippat utan kontakt med tittaren.
MinotaurKing
2013-01-06
cool film.
Englabarn
2011-07-30
Den absoluta feel-good-filmen!
AddeColciago
2010-03-21
Så oerhört utflippad att den egentligen borde vara bra. Men allt har en gräns. Det här blev lite för mycket för mig. Stort plus till Kathy Bates dock.
Krusty
2009-12-28
Grymt skum film. Alla kan alla Victor Fox sånger? och Julie Andrews gör en Birgit Friggebo och försöker lösa alla problem med allsång? Som sagt, mkt udda.
soltrollet
2008-02-17
Älskar Kathy Bates, men hon är också det enda som är bra i filmen.
buglady
2008-02-16
Såg i för sig bara början, men den tilltalade mig inte:(fast Lynn Redgrave spelar bra som vanligt.
Periklez
2007-10-04
Burlesk kanske? Absurd och stundtals drastisk är den helt säkert. Såg den för att jag blivit nyfiken på R Everett och blev glatt överraskad.
Lojsie
2007-04-04
Absurd, komisk, rörande och helt fantastisk. Mycket bra skådespel.
womps
2006-05-08
Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om filmen. Början av filmen är helt genialiskt bra men sen blir det bara helt utflippad och passerar gränsen. Om det inte var för början skulle jag ge den en tvåa.