2.5

Vem dödade Bambi?

Isabelle studerar till sjuksköterska och praktiserar på ett stort sjukhus där hon stöter på den mystiske Doktor Philipp. Isabelle som slits mellan fascination och rädsla är övertygad om att han har något att dölja.

Originaltitel Qui a tué Bambi?
Alternativ titel Who Killed Bambi?
Regissör Gilles Marchand
Manus Gilles Marchand, Vincent Dietschy
Genre Thriller, Drama, 2000-tal
Skådespelare Sophie Quinton, Catherine Jacob, Yasmine Belmadi, Laurent Lucas, Michèle Moretti, Valérie Donzelli

Skapad 2019-12-14 av weng-weng
Det kan inte kännas helt rättvist att vara doktor. Man spenderar ganska lång tid i skolbänken för att bli så duktig som möjligt, men när man väl är klar är alla ändå rädda för en. Ytter...   Läs mer »

dlu
2005-11-02
Kliniskt snygg, men kanske en av de långsammaste filmer jag sett. Som thriller funkar den inte alls.
mumiemonstret
2003-11-24
Riktigt tät thriller, väldigt nära att bli en femma för utmärkt manus och foto, men sen kan ju förstås inte "offret" låta bli att bära sig dumt åt mot slutet som i alla thrillrar, och då sjunker betyget. Den lite avslöjande titeln skänker ännu en dimension, faktiskt.
jontee_man
2003-11-22
Riktigt snygg film. Följer dock inga direkt raka spår och blir rätt långtråkig till och från.