3.4

Vegas

Tre ungdomar med tuffa livsöden möts på ett ungdomshärbärge. Thomas har tvingats att flytta hemifrån eftersom hans mammas pojkvän slår både honom, hans lillebror och mamman själv. Marianne, en rotlös tjej utan närvarande föräldrar, har som livsstrategi att förstöra så mycket för sig själv som möjligt, eftersom det ändå alltid blir förstört. Terjes pappa orkar inte ta hand om Terje efter mammans tragiska död. De tre finner varandra och mycket händer under det knappa året de får tillsammans.

Originaltitel Vegas
Regissör Gunnar Vikene
Manus Gunnar Vikene, Torun Lian
Genre Drama, 2000-tal
Skådespelare Anders Baasmo Christiansen, Helge Jordal, Kyrre Haugen Sydness, Eindride Eidsvold, Karoline Stemre, Jørgen Hausberg Nilsen, Sindre Kvalvåg Jacobsen, Ellen Birgitte Winther, Jakob Husa Moldestad

LillaBlåaMus
2022-05-23
Flera starka scener men som helhet blir jag inte riktigt berörd, tappar intresset för huvudpersonerna och deras livsöden. Till skillnad från SvD:s recensent gör den mig inte det minsta upprymd.
filmfreak1
2015-02-09
Osammanhängande och inte speciellt bra, alls.
Valarn
2013-03-21
Min akilleshäl. Filmer med flera livsöden sammankopplade, i kombination med misär, sorg, ångest osv. Svag fyra. Flera väldigt fina scener, särskilt den om/med Terje.
2012-07-11
Fantastiska scener, fantastiska personporträtt, fantastiska människoödesbeskrivningar, fantastiska ungdomsskådisar, men som helhet saknas kanske lite... helhet. (12-/15)
elzplz
2012-07-07
stark trea. hade fått en fyra om den var typ en kvart kortare.
LXMBRG
2012-07-05
Den här filmen borde alla se. Snyggt, mörkt, sorgligt, extremt välspelat, skickligt manus, och med tusen tunga stenar i magen.
kolle82
2012-03-30
Riktigt starkt och bra norskt drama
larox
2011-12-15
Välspelad, innehållsrik mörk film som till största delen skildrar livet på ett ungdomshärbärge och tre ungdomars mörka levnadsöden. Oerhört bra film som berör långt in i hjärteroten. Rekommenderas varmt!
Lingonben
2011-12-03
Vilket skådespelera av dessa ungdomar! Underbar film.
FilmSimon
2010-11-02
norsk film är verkligen underskattad. hoppas dom snart får sig en milleniumtrilogi som får upp ögonen för dom <3