2.9

Vedergällningen

Manuel Artiguez, en känd bandit under det spanska inbördeskriget har levt i exil i Frankrike i 20 år. När hans mor är döende planerar han att besöka henne i hemlighet. Men hans största fiende, den spanska polisen Vinolas sätter upp en fälla på sjukhuset.

Originaltitel Behold a Pale Horse
Regissör Fred Zinnemann
Manus J P Miller
Genre Drama, Krig, 60-tal
Skådespelare Gregory Peck, Omar Sharif, Anthony Quinn, Raymond Pellegrin, Paolo Stoppa, Mildred Dunnock, Deniela Rocca, Christian Marquand

KimEkberg
2016-03-04
väldigt snygg dessutom, en misstänker floyd crosby har extraknäckat
KimEkberg
2016-03-04
på nåt vis oväntad. ser så himla actionpackad ut på omslaget, men det är den ju verkligen inte. musiken pendlar mellan horribel och genialisk. en fin mix mellan det autentiska och det upphöjda, som går in och ut.
MaraJade
2006-03-23
Gregory Peck och Omar Sharif gör det bästa av situationen, men berättelsen är vansinnigt tråkig stora delar av filmen och de sista 15 min av filmen är det enda riktigt intressanta. Fascinerande att se personer skjutna utan en enda droppe blod spilld, det är mycket sällsynt i verkligheten. Sedan har vi ju Paco, detta lilla odjur till unge, han drev mig mest till vansinne. För lång, för tråkig och oavsett bra skådespelare, detta var en film som inte gav så mycket..