3.3

Vatten under en röd bro

Yosuke är pank, utan jobb och trött på allt. Hans fru är på honom hela tiden om jobbansökan. Vid en paus vid floden möter han en gammal man, och via den gamle mannen matas han med historien om en värdefull Budda-staty som sägs finnas i en annan stad, i ett hus bredvid en röd bro. Yosuke sväljer historien och beger sig till staden med bron. Där träffar han Saeko, och en mycket märklig kärlekssaga inleds. Saeko är nämligen inte som andra kvinnor. I hennes kropp samlas vatten som bara kan ventileras ut genom att Yosuke har sex med henne. Vattnet som sedan rinner ur henne är magiskt och får fiskarna i floden att växa.

Originaltitel Akai hashi no shita no nurui mizu
Alternativ titel Warm Water Under the Red Bridge
Regissör Shohei Imamura
Manus Motofumi Tomikawa, Shohei Imamura, Daisuke Tengan, Yo Henmi
Genre Komedi, Drama, 2000-tal
Skådespelare Kôji Yakusho, Misa Shimizu, Mitsuko Baisho
Filmnummer 12020

Raxit
2014-01-07
Fontänorgasmsregnbåge... ett ord jag aldrig trodde skulle dyka upp i mitt vokabulär. Långt är det också. Den här filmen har i övrigt en del myspys och harmoniskt småputtrande fisketrams för sig,
-kakihara-
2013-12-07
Väldigt egen och charmig film!

2012-08-13
Onekligen en väldigt egen story och det är en mycket trevlig film - den första jag sett av Imamura Shohei och det kommer att bli fler! Bra skådespeleri, väldigt passande musik enligt mig. Betyget blir en stark 3a så länge men det kan komma att höjas när man har sett fler filmer av denna director! Mycket bra helt enkelt!
Mojok
2007-05-05
hehe, bättre nu?:) http://tinyurl.com/2hjtyo
Malfunction
2007-04-12
Jesus, sluta lägga in så jävla långa länkar överallt. www.tinyurl.com
tokije
2006-11-20
idiotisk film :)
maldoror
2006-09-15
En Imamura-historia om en kvinna som kan få enorma fontän orgasmer. Ganska mysig, trevlig och sympatsik. Lagom i största allmänhet. Koji Yakusho är alltid rolig att se.
ladygodiva
2006-07-26
Någon som vet var man kan finna denna?
viggan_9
2006-02-24
Den Imamura filmen jag kan kolla på som jag tittade på tecknat är jag var liten. Härliga personligheter och samtalen dem imellan är både ytliga och djupa. Bra ljudeffekter, surrealistiska slutscener och härlig mystik.
MilkMonkey
2005-04-19
konstigt att det inte finns fler filmer som denna med tanke på all magisk realism i japansk poplitteratur . . . förskräcklig musik förresten