2.9

Varning livsfara

I ett superhemligt utvecklingslaboratorium för biologiska vapen, dolt bakom "Agrotek" - ett forskningscenter för jordbruk, sker en allvarlig olycka. En fruktansvärd bakterie börjar spridas i laboratoriet. Säkerhetssystemen sätts i funktion och stänger och förseglar hela byggnaden, med all personal kvar inne i labbet, kämpande för att överleva...

Originaltitel Warning Sign
Regissör Hal Barwood
Manus Matthew Robbins, Hal Barwood
Genre Drama, Science Fiction, 80-tal
Skådespelare Yaphet Kotto, Kathleen Quinlan, Sam Waterston, G W Bailey, Jerry Hardin, Richard Dysart, Jeffrey DeMunn

2021-01-07
En favorit från barndomen som skrämde skiten ur mig då. Konstaterar efter en omtitt att den håller alldeles utmärkt fortfarande och känns inte alltför daterad. Spännande, om än lite ologiskt emellanåt.
kungkalas
2020-01-27
Stundtals riktigt spännande och underhållande, den närmade sig en fyra men sen blev det en del löjligheter och luckor mot slutet som tyvärr drog ner betyget. Men ändå - schysst rulle!
Robkiller
2017-09-27
Ett virus i ett labb. Håller intresset uppe, men inte mycket mer. Duger för stunden.
Smultronsylt
2014-12-01
Jag gillar den!
dudson
2014-09-20
Klastrofobisk värre och skönt 80talig men annars bra seg.
Screwface
2012-10-11
Riktigt bra film. Skön klaustrofobisk stämning. Bra skådespelare.
amam
2012-06-13
Har en hel del logiska luckor och den är bitvis ganska daterad men den var ändå helt klart underhållande rakt igenom.

2012-05-04
Ganska bra i sig själv, men visst finns det några "instängda i underjordisk anläggning"-filmer för många.
distinkt
2009-08-22
rätt bra men jag blir så vansinnigt irriterad på alla idioter.
fisk0
2009-05-29
vissa likheter med 28 Dagar Senare fanns ju, men de ska väl inte överdrivas. Trots de zombieliknande inslagen låg den här närmare China Syndrome rent stilmässigt. Väldigt välgjord var den, med ganska övertygande skådespeleri, snygga effekter och mysiga miljöer, även om sättet situationen uppstod på i inledningsscenerna inte var särskilt trovärdiga. Hade varit ännu bättre om den gått mer mot katastroffilmshållet med en passande 'downer ending'.