2.8

Vargarnas rike

Anna Heymes börjar misstänka att hennes man gjort nått med hennes minne och utseende. En dag blir hon tvungen att fly och hamnar i Frankrikes undre värld och bland revulotionärer i Turkiet. Efter sig har han flera gäng, bl.a. fd polisen Schiffer, som tidigare stängts av för sina brutala metoder.

Originaltitel L'empire des loups
Alternativ titel The Empire of the Wolves
Regissör Chris Nahon
Manus Chris Nahon, Christian Clavier, Franck Ollivier, Jean-Christophe Grangé
Genre Drama, Action, Thriller, 2000-tal
Skådespelare Jean Reno, Philippe Bas, Laura Morante, Arly Jover, Élodie Navarre, Etienne Chicot, Didier Sauvegrain, Jocelyn Quivrin, David Kammenos, Patrick Floersheim

2019-05-15
Börjar som två parallella historier som man fattar har med varandra att göra. Och till en början är den riktigt bra med en regnigt Paris och allmänt dystopisk atmosfär. Sen verkar de velat slänga in allt som verkar fräckt och den redan krångliga storyn får kämpa tillsammans med våld, fighting och effekter. Man får hänga med för att inte tappa storyn här och till slut var det en okej film ändå, men onödigt att ösa på som de gjorde.
KyLLo
2018-07-19
Skön stämning och musik, men den fängslade inte.
CinemaStrange
2015-04-17
vissa filmer kräver omtitt men behöll aldrig wowfaktorn
Murvel48
2013-03-29
Kändes lång och seg och blev allt mer ointressant.
Aja_
2008-07-03
En lite rörig men helt OK film.
Totenkopf
2008-07-03
Lite för lång, men annars var den helt ok. I början fattade man inte ett skvatt, med en massa turer, men den klarnar efterhand och blir mer spännande efterhand.
undomiel
2008-05-08
hel okej film... Mycket snyggt filmad tycker jag ^^

2008-03-30
Nja... Den börjar bra, men faller sedan pga att den försöker vara något den inte klarar av. Det blir bara en rörig Paris-panik av allt och jag är påväg att somna flera gånger.
Albion
2007-11-23
Förvånansvärt låga betyg som utdelas till denna film. Själv tycker jag den var mycket, mycket bra. Som någon nämnt så tappar den bort sig lite mot slutet men helheten är ändå riktigt bra. Jean Reno är verkligen något av Frankrikes motsvarighet till Bruce Willis tycker jag. Filmen som sådan påminner lite om De 12 apornas armé till uttrycksättet, dock utan någon direkt samhörighet. Nåväl, slutbetyget blir en stark 4;a, dvs 4+
Hawa!i
2007-11-12