2.8

Varg Veum - Din till döden

Varg Veum söker efter sin klient Andresens stulna bil, som använts vid ett travbanerån. Andresen har separerat från sin fru, som skall sälja bilen på egen hand. Han blir mördad och ex-hustrun misstänks för mordet. Men Veum tror inte förklaringen är så enkel...

Originaltitel Varg Veum - Din til døden
Regissör Erik Richter Strand
Manus Kjersti Rasmussen
Genre 2000-tal, Kriminalare, Thriller
Skådespelare Trond Espen Seim, Bjørn Floberg, Kathrine Fagerland, Endre Hellestveit, Sølje Bergmann, Henrik Mestad, Jon Ketil Johnsen, Ulrik Lullau, Christopher Magnus

Murvel48
2017-06-30
En rätt banal historia men habilt genomfört.
yrkeschaufföre
2013-02-20
Lite smårörig men jag gillar Varg så den får en trea trots den oerhört inkompetenta bevissökningen vid mord ett!
Hanness
2012-10-02
En utav de sämre Veum filmerna, svag 3a.
zazken
2011-10-27
Tämligen risig med små ljusglimtar.
pirouette
2011-08-07
Sällsynt tafflig utredning av både Veum och poliserna. Kommissarien är dock störtskönt cyniskt gubbelak.
Harkaiden
2010-12-06
Rörig, klichéaktig, oengagerande förutsägbar story, men rätt snyggt foto.
Djason
2009-10-04
Ganska seg historia. Finns bättre filmer bland Varg Veum.
DanielMott
2009-05-25
Veum på tomgång, den helt klart mest oengagerande delen i serien. Kan tyvärr inte få annat än en tvåa med ett litet plus i kanten.
Luciphere
2008-10-17
En man och hans ex-hustrus fejd drar in Varg i ännu ett fall där han blir involverad på mer än ett sätt. Helt ok story och dialog och de fasta skådespelarna har fått bra grepp om sina karaktärerna här i den tredje filmen. Interaktionen mellan Varg och kriminalinspektören är riktigt bra och roande. Pigg norsk deckarserie!
Hypostas
2008-09-17
Inte alls lika bra som ettan. Alldeles för klichémässig berättelse och fyrkantiga karaktärer. Stark tvåa (duger ändå att titta på).