3.1

Vapnet ? en berättelse om tidens gång

Lydia, Lorenzo och Augustine arbetar på Minerva, en rymdstation i omloppsbana runt jorden. Stationen utgör den viktigaste delen i ett försvarssystem som bidrar till att upprätthålla Världsfreden. Tills den dagen de tre får nya order och ny mjukvara, order om Världskrig. Meningsskiljaktigheter uppstår och den centrala frågan blir: har man verkligen ett personligt ansvar?

Originaltitel Vapnet ? en berättelse om tidens gång
Alternativ titel The Weapon ? A Tale of Passing Time
Regissör Markus Amalthea Magnuson, Mattias Valenca, Sandra Valenca
Manus Markus Amalthea Magnuson
Genre Animerad, Kortfilm, 2000-tal
Skådespelare Elin Andersson (röst), Markus Amalthea Magnuson (röst), Mattias Valenca (röst), Håkan Waara (röst), Norea Wahlbeck (röst)

Kortfilm
2014-10-18
Vissa bakgrundsdetaljer ser bra ut, annars är det irriterande fult. Exempelvis ser alla ut att ha förstorat läpparna. Rörelserna är hackiga och störande. Det leder till att jag inte vill sitta kvar och titta. Rösterna är så amatörmässiga att jag inte vill lyssna heller. Manuset är ointressant och fängslar aldrig. Det ligger säkert mycket arbete bakom filmen, men resultatet är bedrövligt. Det är intressantare att tjuvkika på en femåring som leker med dockskåp. En svag tvåa.
ninja
2010-07-20
En liten pärla det borde talas mer om, med underbart snygg animation! Röstskådespeleriet kanske inte håller samma höga kvalitet, men jag blir ändå riktigt imponerad av filmskaparnas kreativitet och känsla för de små sakerna, de små men viktiga sakerna.