Vänner och krokodiler

Paul Reynolds är en modern Gatsby-figur, som bor i ett herrgårdspalats, håller magnifika parties och samlar på intressanta människor. Han är också en excentrisk äventyrare, som anställer Lizzie för att få ordning i sitt kaos. Lizzie blir förförd av Pauls energi och fantasi, men hennes sätt att motverka hans vilda påhitt blir förödande.

Originaltitel Friends and Crocodiles
Regissör Stephen Poliakoff
Manus Stephen Poliakoff
Genre Drama, 2000-tal
Skådespelare Damian Lewis, Jodhi May, Robert Lindsay, Patrick Malahide, Eddie Marsan, Allan Corduner, Chris Larkin, John Warnaby, Paul Hickey, Tim Plester, Isabel Brook, Sophie Hunter, Sasha Hardway

Avtalet
2007-08-30
Ställer mig lika undrande som Rudbeckia.. Var nånstans är denna film bra?? Rent skit!
HerrArne
2007-08-30
Storvulen rundmålning som både vill förklara samhällsutvecklingen och blottlägga de minsta skrymslena i vårt inre.
cloffe
2007-08-30
förtrollande vackert, formsäkert och pretentiöst som vanligt när Poliakoff gör TV. Ses bäst ihop med syskonet Gideons Daughter. Efter att ha sett Shooting the Past och Perfect Strangers hade jag höga förväntningar, men den nådde tyvärr inte upp till de höjderna.
Shilliboo
2007-08-30
bra men också dålig, antar att de är just de som får filmen att sitta kvar lägre än den borde...skumt...
apres.demain
2007-02-24
av någon anledning har den här filmen fastnat hos mig. vad det är som får den att hänga sig kvar vet jag dock inte...
Rudbeckia
2007-01-10
på vilket sätt är det här bra på något plan över huvud taget?
UncleRemus
2007-01-03
Jag tycker den var både bra och dålig. Det känns som om filmen förenklar saker väldigt mycket när den behandlar finansvärlden. Samtidigt är skådespeleriet klanderfritt och hela uppbyggnaden av filmen håller intresset uppe. Men, i slutänden får man ändå en liten eftersmak av högstadiepjäs när filmen är slut.
namnsmek
2006-12-30
antivisionärt om visioner
okidoki
2006-12-29
Förstod filmen mer som en idéfilm dvs att Paul och Lizzie representerade motsatta livshållningar, principer. Kaos kontra Ordning, Kreativitet kontra Rationalitet. Så väldigt tydligt var det dock inte. Vad vill han säga? Lagom är bäst? Vi behöver båda i vårt liv?
*hallon*
2006-12-28
Jag förstod aldrig Lizzies och Pauls relation, och framförallt förstod jag inte henes lojalitet. Intressant, men inget som berörde.