Vampires of the Desert

Under en resa tvärs över USA, från Kaliforninen till Florida för att leverera en gammal klassisk Mercedes, plockar Sean upp en liftare längs vägen. Hans enda misstag, men ett misstag som förvandlar den trevliga resan genom landet till en blodig och ondskefull mardröm... Den okände passageraren är inte den lugna och sorglösa liftare som han verkar vara. Han är en Jägare - en vampyr - och han jagar blod.

Originaltitel The Forsaken
Alternativ titel Desert Vampires
Regissör J S Cardone
Manus J S Cardone
Genre 2000-tal, Skräck, Thriller
Skådespelare Kerr Smith, Simon Rex, Carrie Snodgress, Brendan Fehr, Johnathon Schaech, Izabella Miko, Phina Oruche, Alexis Thorpe

Robkiller
2022-12-03
Helt ok roadtrip med vampyrtema.
cannibalrice
2016-03-16
Homoerotiskt bromance med två killar som åker på roadtrip och dödar vampyrer tillsammans. Jag tror det också låg en medvetslös tjej i baksätet hela filmen, men regissören glömde nog bort att hon överhuvudtaget var där.
2014-11-20
Jag gillar vampyrfilmer och här har man samlat skådisar från diverse TV-serier som bl.a. Dawson Creek och Roswell. Serier som jag följde när jag var yngre och därför blir det också roligare att se denna film. Det finns ett underhållningsvärde här men det är ingen film man tar till sitt hjärta och lägger på minnet särskilt länge. Godkänd. 2+
Chris90
2014-01-03
Faktiskt inte så pjåkig, rätt underhållande och bra action. Blev dock rätt less på de kvinnliga stereotyperna och att tjejernas enda syfte som vanligt var att visa... hud.
ziferN
2012-03-25
Helt klart mysig, spännande och underhållande vampyr-film som faktiskt var över förväntan. Filmen bjuder på en kul story med ett högt underhållnings-värde. Det finns inte alls så mycket att klaga på här eftersom den fungerade perfekt att fördriva tiden med, för det är det den är gjord för. Bra tidsfördriv!
Juu_W
2010-02-21
Tråkig, obegriplig och mycket fram och tillbaka. Nej den här funkade inte alls för mig.
Sim88
2009-09-20
Lite för mycket fram och tillbaka med bilarna.
Djason
2009-08-15
Rätt seg historia med en del spänning.
Cumlin
2009-03-19
Ok, bättre än de flesta andra vampyrfilmer jag sett. Betyget säger en hel del om hur bra de vampyrfilmerna varit.
rhide
2008-11-02