Vampire Girl vs. Frankenstein Girl

Mizushima får choklad av den nya tjejen på skolan, Monami Arukado, på alla hjärtans dag. Det han inte vet är att chokladen är förgiftad med hennes vampyrblod. Monami vill nämligen leva för alltid med Mizushima som ett par. Men när Mizushimas flickvän kommer på dom kyssandes på skolans tak försöker hon, i vredesmod, att kasta ner Monami. Men hon misslyckas och dör själv. Då tar hennes far, Kenji, hem delarna från henne och några av hennes skolkompisar och återupplivar henne som Franken Girl, byggd för hämnd.

Originaltitel Kyûketsu Shôjo tai Shôjo Furanken
Regissör Yoshihiro Nishimura, Naoyuki Tomomatsu
Manus Naoyuki Tomomatsu
Genre 2000-tal, Action
Skådespelare Takumi Saito, Kanji Tsuda, Eri Otoguro, Eihi Shiina, Yukie Kawamura, Takashi Shimizu

Robkiller
2011-06-15
Helsjuk film.... inte seriös alls, men har trots allt en ok handling ändå och är i grunden en "high-school" komedi...spårar ur totalt ibland och de driver med allt... vissa saker är dock jävligt roliga och överlag är den rätt snyggt gjord med stora mängder blod. Vissa scener är lite barnsliga medan andra totalt barnförbjudna.
Slakob
2010-12-18
Väldigt varierande kvalitetsmässigt, men den artar sig efter ca 15-20 minuter och blir till en typiskt galen japanska splatterfilm. Helt skruvad och väldigt underhållande!
Stoffe88
2010-11-27
Väldigt typiskt japanskt, så överdrivet! Gillar den till viss del, men tur att den inte var längre. ;)
PeepingPablo
2010-11-20
Väldigt fånig, men bitvis lite underhållande. Jag hade inte blivit förvånad om Doktor Mugg hade dykt upp när som helst i filmen.
Tuohte
2010-11-13
Sjukt underhållningsvärde och härligt knasigt.
Kriffot
2010-06-12
Lågbudget men en så totalt överdriven knasighet att man köper de kanske lite taskiga effekterna.
100tonvalspäck
2010-06-10
Galen. Helt jävla galen. Skrattade gott några gånger. Blev en konstig balans när den inte var helt utflippad dock, då blev den ofattbart seg bara för att man förväntade sig sjukhet rakt igenom.
Balal
svag 4 eller stark 3? xD
Lord_saile
2010-06-10
Ja... Den va väldigt roligt iaf, haha :). I klass med Poultrygeist, fast med mindre bröst
Ishimaru
2010-05-13
Så dålig så den blev bra :D