2.9

Vampire Girl vs. Frankenstein Girl

Mizushima får choklad av den nya tjejen på skolan, Monami Arukado, på alla hjärtans dag. Det han inte vet är att chokladen är förgiftad med hennes vampyrblod. Monami vill nämligen leva för alltid med Mizushima som ett par. Men när Mizushimas flickvän kommer på dom kyssandes på skolans tak försöker hon, i vredesmod, att kasta ner Monami. Men hon misslyckas och dör själv. Då tar hennes far, Kenji, hem delarna från henne och några av hennes skolkompisar och återupplivar henne som Franken Girl, byggd för hämnd.

Originaltitel Kyûketsu Shôjo tai Shôjo Furanken
Regissör Yoshihiro Nishimura, Naoyuki Tomomatsu
Manus Naoyuki Tomomatsu
Genre 2000-tal, Action
Skådespelare Takumi Saito, Kanji Tsuda, Eri Otoguro, Eihi Shiina, Yukie Kawamura, Takashi Shimizu

Samtalsmanicken
2020-03-27
Übergullig och ett pretentiöst försök till att göra en underhållande Romeo och Julia-story i utbyte mot monstervärlden. Smått lyckad, absolut, men inte totalt fulländad!
Dele
2016-03-03
Här finns några enstaka kul idéer men inte så mycket mer. Mest är det lite för mycket, lite för larvigt, lite för taffligt och ganska utdraget. Jag är nog för gammal. Stark etta.
Redfield4ever
2014-06-18
Alltså... Vilken överraskning! Och slutet har en ganska förvånansvärt vuxen ton. I like!
DrJW
2013-01-06
Bisarr som fan, men för att citera de kommentarer som man har sett på Youtube o FaceBook: It´s a better love story then Twilight! Och som @craptastic sa; Troma á la japan, indeed. Och de kan man också säga om RoboGeisha som jag också såg ikväll.
craptastic
2012-06-25
Massa larv, stendum humor, fula effekter och en massa CGI blod. Troma a la Japan.. Kunde varit sämre, okej bakisfilm, annars rätt dålig.
Powha
2011-11-05
Ohh yheaaa I fall in looove!
mugatu
2011-11-02
ja, den var rolig iallafall!:D
brtkrbzhnv
2011-08-28
En del cringeworthy scener (mest ganguro) men också en del underbara. Över lag en söt romkom.
Lunatisk
2011-07-19
Fantastiskt!
zabb
2011-07-18
vissa scener är riktigt härliga och sitter perfekt.. men helheten blir inte så bra, 2+