2.1

Vampire Academy

Rose Hathaway är en dhampir, hälften människa, hälften vampyr och väktare av Moroi. Dhampirerna är fredliga men dödliga vampyrer som lever diskret i vår värld. Hennes arv är att skydda Moroi från blodtörstiga, odödliga vampyrer, de så kallade strigoi.

Originaltitel Vampire Academy
Alternativ titel Vampire Academy: Blood Sisters
Regissör Mark Waters
Manus Daniel Waters
Genre Komedi, Action, Skräck, Fantasy, Mysterium, 2010-tal
Skådespelare Zoey Deutch, Lucy Fry, Danila Kozlovskij, Dominic Sherwood, Sarah Hyland, Gabriel Byrne, Olga Kurylenko, Sami Gayle, Cameron Monaghan, Ashley Charles, Claire Foy, Joely Richardson, Dominique Tipper, Edward Holcroft, Bronté Terrell, Chris Mason, Ben Peel

Johjt
2018-03-15
Usch så fruktansvärt förfärligt dåligt.
Tsurugi
2018-02-26
Riktigt tramsig, absolut ingen höjdare men ändå rätt så underhållande, främst för att Zoey Deutch är bra och hennes karaktär är charmig. Svag trea.
Robkiller
2018-02-08
High-school drama med vampyrer för tjejer... kanske fungerar för målgruppen, men för övriga är det här rätt meningslöst.
MaxMackan
2016-10-01
Det här var något av det värsta jag tvingat mig igenom för podcasten "how did this get made". Det är en konst i sig att inte lyckas göra en så här fånig film åtminstone underhållande dålig. Men det finns inget annat än irritation från första till sista minuten. Irritation på karaktärerna, manuset, skådespelarna, actionkoreografin, scenografin, musiken. Grrr...
Greystalker
2016-09-12
Rätt usel men underhållande eftersom den inte tar sig självt på så stort allvar.
angiiee
2014-12-20
Älskar Zoey Deutch i den här rollen. Dock kändes filmen framstressad och även fast jag inte läst boken så kan jag tänka mig att filmen inte gör den rättvisa. Ganska underhållande ändå
Bomkia
2014-08-24
Fjantigt, men den funkade med Zoey Deutch som någon slags Ellen Page-kopia. 3-
Misslovemovie
2014-08-01
Denna filmen är så usel att jag faktiskt höll på att glömma att jag sett den fast det bara var för några dagar sen.
Chris90
2014-07-25
Även om den var fjantig så tkte jag ändå den var rätt kul här och där. En svag trea.
Lotso
2014-06-29
På gränsen till en medioker film. Zoey Deutch var snygg och visst var några av fightscenerna okej koreograferade. Men filmen var en enda röra från början till slut där jag verkligen hade svårt att förstå vad som försiggick. Filmen ändrar ton hela tiden och skådespelarna får inte så mycket att göra då karaktärerna inte alls är utvecklade eller får utrymme till det. En sak är säker, den gör i alla fall inte vampyrer rättvisa precis som Twilight. Har dock hört att det sak vara den sämsta filmen från 2014 från en hel del, jag har nu sett 25st från detta året och kan säga att denna tillhör en av de sämre, men det är inte den sämsta då jag har sett ett par andra som jag hatade mer och som var sämre än denna.