2.6

Välkommen Mrs. Doubtfire

Efter en bitter skilsmässa klär en arbetslös man ut sig till en kvinnlig hushållerska för att kunna tillbringa mer tid med sina barn.

Originaltitel Mrs. Doubtfire
Regissör Chris Columbus
Manus Leslie Dixon, Anne Fine, Randi Mayem Singer
Genre Drama, Komedi, Familjefilm, 90-tal
Skådespelare Robin Williams, Sally Field, Lisa Jakub, Matthew Lawrence, Mara Wilson, Pierce Brosnan, Robert Prosky, Harvey Fierstein, Scott Capurro, Polly Holliday, Anne Haney, Sydney Walker, Joe Bellan, Martin Mull, Terence McGovern

sodomiten
2021-01-09
Jag har på något sätt lyckas undvika den här filmen i nästan 30 år, fram tills idag. Men det är inte jättebra även fast Robin Williams är rolig (det var ju pga honom man ville se detta). Filmen avslutas med en moralkaka.
Anden2010
2020-09-29
Williams i sitt esse. En klassiker som håller än idag.
Ful_fisk
2019-06-12
Rätt kul. Williams levererar och manuset är mer påhittigt än man lätt kunnat tro. Smetigt soundtrack är dock aldrig ett plus. Och är inte Sally Fields karaktär lite väl ond?
2018-04-16
Tål inte den här fåniga filmen!

2018-01-02
Robin Williams gjør hele filmen. +4.
picklessmulan
2017-01-07
Robin Williams var så bra och denna film är både rolig och bitvis sorglig. Den tappar aldrig i fart och intresset finns där hela tiden En mycket bra film helt enkelt
2016-09-24
En väldigt bra, välgjord, rolig och underhållande film där Robin Williams gör en av sina bästa roller.
F-M-J
2015-11-24
Hög mysfaktor och en rolig Williams fungerar oftast. Något sliskigt Hollywood-kärnfamiljs-sentimental emellanåt men det får man helt enkelt ta.
peu-depeu
2015-08-23
Egentligen känns den ganska standard för att vara en familjefilm från 90-talet, men den fastnade mycket starkare än vad jag hade väntat mig. Gillar man 90-tals-film så bör man helt klart se den här.
yrkeschaufföre
2015-05-31
Jag tänker bara på "Mrs. Featherbottom" men hon har ju stora likheter med Mrs Doubtfire. Ganska kul, lite väl barnslig på sina ställen.