3.4

À bras le corps

Det är tidig morgon och två små pojkar gör sig i ordning för att gå till skolan. Lite lek och bus hinner de med innan det är dags att ge sig av, men just den här morgonen är det någonting som inte är riktigt som det ska.

Originaltitel À bras le corps
Alternativ titel With All My Might, Vakna, mamma
Regissör Katell Quillévéré
Manus Katell Quillévéré
Genre Kortfilm, Drama, 2000-tal
Skådespelare Chérif Arroudj, Elvaize Arroudj, Anne Carmignani, Hélier Cisterne, Walter Snorhell, Nils Chekroun

Skapad 2019-12-19 av amam
À bras le corps är Katell Quillévéré debutfilm som manusförfattare/regissör och man kan nog lugnt säga att det är en mycket stark prestation av en förstagångsregissör. Bland annat så vann...   Läs mer »

bonhawk
2008-03-21
Nja, svag trea.
Greven81
2008-03-19
Utmärkt!
Eca
2007-09-04
Liten skimrande pärla! Fantastiska skådespelarprestationer av de två killarna som spelar bröder. Mycket klart sevärd!!
Near_Miss
family portrait
jep
2007-09-02
Får mig att tänka på De 400 slagen och C i uppförande. Lika bra barnregi.
OffTheGround
2007-09-02
Lite besviken på en tidigare uträknad femma. Inget direkt att klaga på, hade väntat mig mer, bara.
pellevin
2007-09-02
Bra historia om hur barn kan förstå en händelse på ett ungefär men kanske inte riktigt vet hur man ska reagera på den. Den politiska tolkningen nedan känns inte riktigt korrekt då mamman ju inte bokstavligen lämnat några i sticket. Dessutom förknippar jag inte mycket av mamma-interaktionerna som förortsassocierade men om man vill se det som en samhällig tolkning i stort så kan det väl funka. Knappast borgerlighetens syn på samhällets roll dock.
beatrs_
Helt okej var den.
TrentWalker
2007-09-02
Finstämt och subtilt. Nära en fyra.
Cftbl
Fan! Missade den!