2.7

Vad sägs om ett litet rån?

Dick mister jobbet som ingenjör, vilket ställer till problem eftersom han och hans fru Jane lever över sina tillgångar. Dick får inget nytt jobb samtidigt som inget annat verkar gå rätt heller. Till slut ger de sig in på förbrytarbanan.

Originaltitel Fun with Dick and Jane
Regissör Ted Kotcheff
Manus David Giler, Jerry Belson, Mordecai Richler
Genre Komedi, 70-tal
Skådespelare George Segal, Jane Fonda, Ed McMahon, Dick Gautier, Allan Miller, Hank Garcia, John Dehner, Walter Brooke, Sean Frye, Fred Willard

ulpe01
2016-12-28
Gillade Jane Fonda bäst, men det är lite ojämnt. Tar ett tag innan det känns som att det börjar. Tillräckligt underhållande för att nå godkänt betyg.
snyltare
2014-09-29
Rolig svensk titel. Men i övrigt inge vidare. Var de bra på det här eller dåliga? Trivdes eller vantrivdes de med den kriminella banan? Det kanske borde ha varit en miniserie i stället så att karaktärerna kunde ha utvecklats mer.
johnaleks
2013-08-16
lite bittert att jag hatar komedier då det ju helt klart är där Fondas begåvning kommer mest till sin rätt
sirkurt
2012-08-19
Helt ok tack vare Jane Fonda som är rätt kul i den här rollen. Mycket svag 3:a.
HansMoleman
2010-12-19
Ungefär lika tråkig som den senare med Jim Carrey, Jane Fonda är dock het!
2009-08-30
Detta är i princip en helt annan film än dem med Carrey. Bättre manus men tråkigare genomförd än den nya. För mig kommer George Segal alltid vara Jack Gallo i "Just shoot me"

2006-03-26
kanonbra, faktiskt nästan bättre än den nya, även om den nya kanske är roligare
Dh0rasho0
2006-03-16