2.7

Utan spår

Jennifer Marsh arbetar på FBI:s avdelning för internetrelaterade brott. Hon trodde hon hade sett allt, tills hon stöter på en mördare som lägger upp sina offer på nätet, och dödar dem med hjälp av sin hemsidas besökare.

Originaltitel Untraceable
Regissör Gregory Hoblit
Manus Robert Fyvolent, Mark Brinker, Allison Burnett
Genre Kriminalare, Thriller, 2000-tal
Skådespelare Diane Lane, Billy Burke, Colin Hanks, Joseph Cross, Mary Beth Hurt, Peter Gray Lewis, Tyrone Giordano, Perla Haney-Jardine, Tim DeZarn, Christopher Cousins, Jesse Tyler Ferguson

Skapad 2019-09-22 av
Ofta har väl frågan ställts vilket ansvar medier har i samhället, med allt vad de rapporterar om våld död och krig. Parallellt har det diskuterats om inte mediernas konsumenter också har ett an...   Läs mer »

2016-10-28
Väldigt bra och spännande film med väldigt bra skådespelare. Stark 4:a.
2016-02-29
Som ett CSI-avsnitt blandat med Saw-light och hackers. Teknikjargongen var dock förvånansvärt bra och trovärdig, relativt sett. Stabil men svag tvåa.
Krantzylvania
2015-06-21
Det finns en dataskärm i varenda scen, det känns som att filmskaparna gömmer sig bakom teknik istället för att skapa dialoger och riktig spänning
Hanness
2015-01-01
Godkänd.
2014-12-27
På många sätt känns denna seriemördarthriller som en Saw-film genom att den är mörk och gottar sig lite väl mycket kanske i tortyr och uppfinnesrika sätt för mördaren att ta livet av sina offer. Det som gör att den lyfter sig från det mediokra är att man känner att det finns en vilja att vara så mycket mer t.o.m. kanske en film i klass med Seven. Filmen lyckas(såklart) inte alls med denna strävan men man känner att viljan och tron finns där. Det glädjer på något litet sätt. 3-
unketknyte
2014-12-19
Fruktansvärt jävla fördomsfulla snutar, precis som i verkligheten
unketknyte
2014-12-19
Riktig jävla skitsnutfilm
Tatty
2014-10-12
Riktig spännande med bra skådespelarna som gör rollerna bra. Brutal och bra film.
RichardEk
2013-07-17
Spekulativ standardskräckis som dock inte saknar spänningsmoment. Tyvärr står den sig ganska dåligt i konkurrensen, trots Diane Lanes medverkan. Vi har liksom sett allt detta förut, en genialisk mördare som hittar på de mest bestialiska sätten att ta död på folk. Dessutom tror jag inte på idén att miljoner människor skulle gotta sig i att se en människa dö. Vi är inte där, än.
Gigi1943
2013-06-27
Fy så äcklig den var och internet blir bara värre och värre, men detta ...!!! Mådde nästan illa tidvis, fick intala mig att det bara var film ... eller var det det?