2.2

Until Death

Anthony Stowe, en ohederlig polis som ingen gillar, är fast i herointräsket men faller i koma efter en olycka och vaknar upp som en bättre person med intentioner att ställa allt till rätta.

Originaltitel Until Death
Alternativ titel Until the Death
Regissör Simon Fellows
Manus Dan Harris, James Portolese
Genre Drama, Action, Thriller, 2000-tal
Skådespelare Jean-Claude Van Damme, Stephen Rea, Michal Yannai, Rachel Grant, Mark Dymond

Raimo_1985
2017-03-28
Det här är en av Van Dammes absolut bästa filmer och en av hans absolut bästa skådespelarinsatser någonsin. Ett mycket bra actiondrama som har sina brister såklart men ändå, jag blev mycket berörd av den här filmen.

2015-06-16
Bra action och har Van Damme, men lite väl mycket drama för min smak. Rätt bra, allt som allt.
2014-12-16
Van Damme visar här att han faktiskt kan agera jämfört med tidigare filmer men bra är han inte om man ser det i ett större perspektiv. Van Damme har också deltagit i helt klart mer underhållande och bättre filmer. Van Damme var en favorit när jag var i yngre tonåren men nu har han liksom många andra actionskådisar gjort sitt för mig. 2-
Robkiller
2013-12-01
Rätt så trött vanDamme rulle med avslagna actionscener... men den rullade trots allt på utan några större besvär... den får duga för stunden.
RichardEk
2013-07-17
Äntligen en bra film med allas vårt "split - expert" van Damme. Med en mer komplex karaktär än vanligtvis, får van Damme spela ut ett skådespelsregister som inte är tokbrett, men perfekt för rollen. Han börjar få karaktär med åren, helt enkelt. Historien har sina luckor och Stephen Rea verkar oengagerad i väl många scener, men filmens svarta och realism i kombination med bra avvägd action räcker långt. Även om det är ett något tillrättalagt slut, jobbar man ändå på ett kreativt sätt med klichéerna. Det är med andra ord en actionfilm som är säkert inbäddad i, men inte desto mindre ett konstruktivt bidrag till, actiongenren.
Rune2000
2013-05-27
I denna film försöker Jean-Claude Van Damme att lägga action i bakgrunden och koncentrerar på att leverera en bra drama. Tyvärr är han inte tillräckligt bra skådespelare för att jag ska köpa hans karaktär fullt ut men "Until Death" är ändå en av hans bättre filmer.
Hanness
2012-11-25
Helt OK, gillar Jean Claude Van Damme.
ted_the_one
2010-11-21
Långt, långt mycket bättre än förväntat! Förutom vissa onödiga slow-mo sekvenser och bitvis dåligt skådespeleri(dock ej från Van Damme) så är detta en brutal och överaskande sevärd action rulle. Van Damme kan allt fortfarande.
2010-09-12
Mestadels Seg&Lam damme rulle där han inte levererar en endaste spark=(

2010-05-31
Som sagt , de skulle inte försökt med en djup handling. Resultatet blev en ofantligt långtråkig film. När 113 minuter känns som 313 är det inte bra.