2.5

Unhinged

En stressad mamma råkar tuta på fel bil vid ett rödljus under rusningstid. Ett ödesdigert misstag som gör henne själv och alla hon älskar till måltavlor för en man som tröttnat på allt och bestämt sig för att lära världen en sista läxa.

Originaltitel Unhinged
Regissör Derrick Borte
Manus Carl Ellsworth
Genre Drama, Action, Thriller, 2020-talet
Skådespelare Russell Crowe, Caren Pistorius, Jimmi Simpson, Gabriel Bateman, Anne Leighton, Austin P McKenzie, Lucy Faust, Michael Papajohn, Brett Smrz, Juliene Joyner, Stephen Louis Grush, Sylvia Grace Crim, Gregory Hobson, Devyn A Tyler, Hick Cheramie

Tatty
2022-08-05
Ganska bra men sjuk film. Sinnessjukt. Mycket nervpirrig att kolla på.
Nathalena
2022-07-27
Jättebra film men det blev tröttsamt att hela tiden tänka "ring polisen, ring polisen" " Var är helikoptrarna?" Men om polisen hade hunnit fram blev det väl ingen spänning eller hur?
Olof_Gronlund
2022-06-03
Var ska man ens börja. Ni som gett 4 och uppåt tänker ju inte klart. Det är rätt otroligt att polisen inte lägger några som helst resurser på att jaga gärningsmannen under hela dagen. Att ingen polis hinner fram till fiket trots att det pågår i flera minuter...att man ej har helikopter i luften eller span. Att hon när hon är jagad utan mobil under pågående jakt och lyckas skaka av honom inte stannar bilen när hon ser folk och går ut och ringer polisen. Att han på slutet ska vända sig från sängen så att han inte ser henne. Ja med risk för att spoila, men se inte filmen. Behållningen är enbart Crowe som spelar väldigt bra i en karaktär som påminer om Michael Douglas i Falling Down
2022-05-10
Överraskande bra!
dudson
2021-11-02
Härligt se Russel som en mord-sökande fetto missil#). Sen kan jag tycka ett den där bruden var helt osympatisk/bitchig i sin roll. Kände lixom, lika bra Crowe släckte hennes tragiska "liv" En lärdom man kan ta, av filmen är denna, fly INTE! i en gammal volvo 960, efter du sårat Russel-Crowes känslor heeheee")
Xeno
2021-10-28
Läskig Crowe. Smått överdriven och nån logisk miss. Bra ändå :-)
2021-03-27
Smått hypad pga Crowe's galning. Okomplicerad och rättfram vilket uppskattas, men samtidigt stundtals rätt ologisk och väldigt överdriven.
PeterTheW
2021-01-30
Osannolik och over the top, men spännande och underhållande om man stänger av skallen ett tag.
Spook
2021-01-01
!SPOILER! riktigt förutsägbar när barnet började prata om sin fortnite-strategi.. Tog Crowe denna roll eftersom han slapp gå omkring?
ShenLong
2020-12-27
snudd på 1:a. otroligt over the top ultra violence. Omotiverad karaktärer och dåligt skådespeleri, trots russel crowe som man ändå måste tro vet hur man skådedpelar.