3.1

Unge kommissarie Morse - Arcadia

Polisen i Oxford City förbryllas av en konstnärs död i en fasansfull husbrand.

Originaltitel Endeavour - Arcadia
Regissör Bryn Higgins
Manus Russell Lewis
Genre 2010-tal, Kriminalare, Drama, Mysterium
Skådespelare Shaun Evans, Roger Allam, Anton Lesser, James Bradshaw, Jack Laskey, Sean Rigby, Alan Morrissey, Genevieve O'Reilly, Charles Babalola, Richard Dillane, Joanna Roth, Shvorne Marks, Tom York

mammene
2019-10-24
Ju fler gånger jag ser Morse desto mer detaljer upptäcker jag. Underbara repliker mellan Morse och Thursday och nu har en kvinnlig like till Morse inträtt på stationen, Trewlove verkar ha en näsa för detaljer. Vilken skillnad att vara polis mot nu, inte så mycket teknik, ingen mobiltelefon, det var att springa från den ena telefonkiosken till den andra. Mycket bra avsnitt.
ulpe01
2016-02-15
Stabil brittisk deckare, gränsar till en fyra i betyg. Gillar verkligen karaktären och jag går nog tillbaka och kollar in tidigare säsonger också.
mammene
2016-02-14
Nu har den rätta känslan infunnit sig, som bara den unge Morse kan förära oss, hans blick, hans lugna inlevelse och näsa för klurigheter. Miljön och tiden är så härlig och fallet var klurigt och väl uttänkt, som oftast i denna serie, ett bra hantverk.