3.1

Ungdoms ljuva fågel

En omarbetning av Tennessee Williams berömda pjäs. En hänsynslös ung skådespelare, Chance Wayne, återvänder till stan med sin älskarinna, en åldrande filmdrottning, som lovar att hon ska se till att han kommer in i filmbranschen. Men han försöker också få tillbaka sin före detta flickvän, vars far - en korrumperad politiker - har lovat att han ska hämnas på Wayne för att han lämnade hans dotter när hon blev gravid.

Originaltitel Sweet Bird of Youth
Regissör Richard Brooks
Manus Richard Brooks, Tennessee Williams
Genre Drama, 60-tal
Skådespelare Paul Newman, Geraldine Page, Shirley Knight, Ed Begley, Rip Torn, Mildred Dunnock, Madeleine Sherwood, Philip Abbott

Gigi1943
2014-02-11
Har gjort allvarliga försök att se denna film men misslyckats bägge gångerna. Suck.
ClintanTheKing
2013-10-03
Okej drama på 2 timmar som faktiskt rann iväg rätt fort. Newman är i vanlig ordning stabil (dock inte i närheten av hans vassare roller).
micha
2012-05-17
den förenklade ädla amerikanska moralen hade också 1962 redan bestämt vad som var rätt och fel...
Brouhaha
2011-09-03
Tycker inte den är vass på något vis. Temat är ytlighet, och hur kan det då bli annat än ytligt? Snyggt genomförd, vilket gör att den kan få en 3'a ändå.
kennert
2010-07-04
Bra spel av huvudrollsinnehavarna,men slutet lite mjäkigt.
jimmyringo
2009-12-19
Ärligt talat, inget för mig. Genomgående ganska tråkig. Paul Newman räddar den.
MaraJade
2007-08-24
Paul Newman är en lysande skådespelare och passar ypperligt in i rollen som Chance Wayne, wannabe skådespelaren som lever på sitt utseende. Ett stark och välspelat drama.
Bomkia
2006-08-09
Välspelad filmatesering av en pjäs. 4-
TomSawyer
2006-08-06
Tennessee Williams-perfektion
origC-J
2004-09-04
Halvhjärtat spel och story överlag...