3.2

Ett rep och en Colt

Maria Caines man blir hängd av "The Rogers". Tillsammans med Caines två bröder och en anlitad mördare ska de hämnas.

Originaltitel Une corde, un Colt
Alternativ titel Cimitero Senza Croci, Cementery Without Crosses, The Rope and the Colt
Regissör Robert Hossein
Manus Dario Argento, Claude Desailly, Robert Hossein
Genre 60-tal, Western
Skådespelare Michèle Mercier, Robert Hossein, Guido Lollobrigida, Daniele Vargas, Serge Marquand, Pierre Hatet, Philippe Baronnet

BjörnBandhund
2021-10-06
Här finns ju en del briljanta inslag! Fotot först och främst, men också själva utförandet. Skådisar och manus är mycket bättre än vad som är standard för genren. Tyvärr tar Hossein det hela ett varv för långt så att de långa segmenten utan dialog upphör att vara stämningsfulla, och stundtals blir det rent ut sagt tråkigt. Ytterligare minus för ett Hamlet-doftande slut. Men jag ger en snäll trea för visionen. 3-/5.
Zebulonm
2021-03-12
Beskrivningen haltar. Ingen inhyrd mördare utan vän. Musiken är kanon. Filmen okey.
Sangraal
2018-01-02
Suverän fransk-italiensk western.
niin
2015-05-18
vm i att stirra på varandra
2013-05-01
Rätt så beige SW med profillösa karaktärer och alldeles för mycket kjolstyg. (5/15)
wyldmammoth
2008-07-10
Himla bra musik, bra skådespel och snyggt visuellt. En del action men inte sådär uppbyggande och flashigt utan rakt och enkelt. Desto mer givande i dramatiska blickar, kroppsspråk och musikens slagkraft.