2.5

Underworld: Awakening

Efter att ha vaknat upp från 12 år i koma upptäcker Selene att hon har en 14-årig dotter som är en hybrid av vampyr och Lycan. De måste nu stoppa ett biotekniskt företag från att skapa en hel armé av super-Lycans.

Originaltitel Underworld Awakening
Alternativ titel Underworld: New Dawn, Underworld 4
Regissör Måns Mårlind, Björn Stein
Manus J Michael Straczynski, Len Wiseman, John Hlavin, Allison Burnett
Genre Action, Skräck, Fantasy, 2010-tal
Skådespelare Kate Beckinsale, Michael Ealy, Kris Holden-Ried, Sandrine Holt, India Eisley, Robert Lawrenson, Richard Cetrone, Charles Dance, Stephen Rea, Theo James, Jacob Blair, Catlin Adams

Skapad 2019-11-09 av rikirock
När Selene äntligen blir fri efter att ha varit fängslad i många år befinner hon sig i en förändrad värld, där människorna har upptäckt både vampyrernas och varulvarnas existens. De för n...   Läs mer »

martineden
2019-12-30
Jag kan inte påstå att jag är ett jättefan av UNDERWORLD-serien, även om jag kan uppskatta den för vad den är. De tre föregående delarna har faktiskt överraskat mig, men här tappar den mark i kvalitativt avseende, även om det finns scener att uppskatta. Helt okej, men inte bra. 2.
Hanness
2018-08-18
Så oerhört fånig.
widez
2017-03-03
Tappar tyvärr stafettpinnen från de hyfsat bra föregående filmerna i serien. Story är av den sämre klassen. Massor med tankelös action.
uncle_funk
2016-09-07
Varulvar och vampyrer slåss, OCH ALLT ÄR INTE BARA EN DRÖM. Sämst i serien, och avlägsnat från originalhistorien, den är ganska ful också, men ack så underhållande... stark Tvåa
booby
2016-03-28
Mårlind/Stein tryckte in en svensk-reggad Volvo i det hela, charmigt. I övrigt mycket action som det brukar vara.
Tsurugi
2016-03-02
Jag hade förväntat mig att denna skulle vara sämre än de tidigare filmerna med tanke på kritiken den har fått, men jag tycker nog att den håller samma klass. Actionsekvenserna är dock klart bättre i denna än de föregående.
Zok
2015-11-17
Bättre än vad jag hade förväntat mig. Bra action för stunden.
2015-01-13
Trots att jag tyckt om de tidigare Underworld-filmerna så har jag inte direkt skyndat mig för att få sett denna film. Handlingen kändes som ett alltför steg från ursprungshistorien. Inledningsvis har jag dessutom svårt att tycka om denna film men den växer på mig ju längre in i filmen jag kommer. Bland all action så finns det en handling som till slut kopplar ihop sig med ursprunget. Den är svagare än tidigare filmer men den lyckas i slutet få mig att längta efter fler filmer i serien.
Kurosawafan
2014-10-26
rullar på braindead vamopire action, bakisfilm
AdamB-film
2014-10-07
Nja. Tvåan hänger löst. Detta är ju egentligen ingen film, det är 1,20min ursäkt för att visa våldsamheter utan tillstymmelse av story. Kan det vara så att ngn borde stoppat efter tredje filmen? Kan vara så!