2.2

Underworld: Blood Wars

Vampyrjägaren Selene, tillsammans med sina enda allierade, David och hans far Thomas måste stoppa det eviga kriget mellan Lycans och vampyrerna som förrått henne, även om det skulle innebära att hon tvingas göra den ultimata uppoffringen.

Originaltitel Underworld: Blood Wars
Alternativ titel Underworld 5, Underworld: Next Generation
Regissör Anna Foerster
Manus Cory Goodman
Genre Action, Skräck, Fantasy, 2010-tal
Skådespelare Kate Beckinsale, Theo James, Tobias Menzies, Lara Pulver, Charles Dance, James Faulkner, Peter Andersson, Clementine Nicholson, Bradley James, Daisy Head, Oliver Stark, Zuzana Stivínová, Brian Caspe, Jan Nemejovský, Sveta Driga, Dan Bradford, David Bowles
Filmnummer 121948

Robkiller
2022-03-05
Rätt intetsägande, men får duga.
Murvel48
2022-02-11
Efter tre bra filmer kommer detta bottennapp. För trist med alla dessa långdragna slagsmål.
stgurgel
2018-12-23
Mörk och snygg action utan alltför mycket dålig cgi men rätt lökig dialog och handling. Fast det går att överse med.
AsianDawn
2018-11-30
Dom slogs litegrann och så fäktades dom med sin cape och sitt svärd.
Pearldrop
2018-07-08
Så otroligt dålig att jag inte ens såg klart den. Minns inte när det hände med en film sist.
2018-04-04
Var definitivt uppe och nosade på en trea, men det var lite för dumt och lite för enahanda för att fungera fullt ut. Fast jag känner att jag gillar konceptet och jag kommer inte att dra mig det minsta för att se en eventuell nästa del. Mer Underworld, tack! (6+/15)
theFeber
2017-12-18
Jag gillar världen och försöker verkligen tycka om den här filmen. Dessvärre är de logiska luckorna för monumentala, storyn alldeles för meningslös och den blir sällan vare sig spännande eller intressant. Roligast var nästan när vår svenska skådis Peter Andersson dök upp! Ibland snygg och bra koreograferad, men man kan göra mycket bättre än så här.
Metheuz
2017-10-31
Den sämsta filmen i serien, även fast jag inte minns så mycket av filmerna efter ettan. Som flera har påpekat innan så är klippningen ett haveri. Flyger fram mellan olika scener ibland helt random. Värsta exemplet är när två personer ska åka till ett slott ute i den karga vildmarken. Dom åker tåg och konstaterar att tåget närmar sig deras mål. *Klipp till nästa scen*. Då rider dessa två personer sista biten. Hade dom hästarna på hatthyllan i kupén eller?
RichardEk
2017-10-29
Detta är förvisso en uppföljare som inte bjuder på något vi inte redan har sett: strid efter strid mellan vampyrer och varulvar och vampyrer mellan, visuellt paketerad i gotisk estetik. Men konceptet fungerar så väl som underhållning för stunden att det får bli en trea i betyg.
jingoo
2017-10-07
Sämsta i serien hitintills. Eller också har konceptet mjölkats klart och om jag skulle se om de äldre filmerna skulle jag tycka likadant om dom?