1.7

Underground

Brian Donnegan är en tuff L.A. polis med uppdrag att fånga dem som dödade hans partner, Tim Scully. Hans nuvarande partner är ny i fältet och har mycket kunskap om gängen, men inte speciellt mycket kunskap om polisyrket. Detta tvingar Donnegan att börja röra sig i den, för honom, okända världen bland rappare i Los Angeles. Här är volymen så hög att pistolskott kamoufleras och man kan komma undan med mord, och i denna giriga värld avslöjar Donnegan och hans partner en storslagen kupp som går ut på att avrätta musiker för pengar. Tiden går ,och de båda poliserna förföljer gärningsmännen ända till Las Vegas. Kan Donnegan och hans partner överleva skottsalvorna, explosionerna och 10 miljoner dollar i "The Underground"?

Originaltitel The Underground
Regissör Cole SMckay
Manus William Lawlor
Genre Kriminalare, Drama, 90-tal, Action
Skådespelare Jeff Fahey, Gregory Scott Cummins, Michael McFall, Debbie James, Kenneth Tigar, Jillian McWhirter, Brion James, Jastereo Coviare, Tim Colceri, Willie C Carpenter

jonbo
2006-05-21
En story som suger pung. Några disco-töntar blir upprörda och börjar döda för några miljoners skull. Ja, vad säger man. Jeff Fahey har ju gjort bättre.