2.6

Undercover

Hemskickad Irakveteran tvingas återvänder till sin hemstad där hans bror och kusin har grävt ned sig i maffiaträsket. Han tvingas samarbeta med FBI för att rädda dem undan lagens långa arm.

Originaltitel 10th & Wolf
Alternativ titel Undercover
Regissör Bobby Moresco
Manus Bobby Moresco, Allan Steele
Genre Drama, Kriminalare, Thriller, 2000-tal
Skådespelare Brad Renfro, Lesley Ann Warren, Brian Dennehy, Giovanni Ribisi, James Marsden, Val Kilmer, Piper Perabo, Dennis Hopper, Jeffrey Tott, Tommy Lee

Berniey
2013-08-16
Torr och tråkig film på ett välkänt tema som toppas med några kända namn för att hjälpa upp ett märkbart haltande manus, där möjligtvis några actionsekvenser kanske duger.
Gobo
2010-07-08
Riktigt okey!
HansMoleman
2009-07-19
Ett bra tema som utförs på det absolut sämsta sett, med framförallt väldigt kassa skådisar. Känns inte trovärdig nånstans.
ziferN
2009-07-16
Väldigt grym maffia film.
Wridmuld
2009-03-06
Åh vad den här filmen är långtråkig och meningslös...
Fredrik83
2007-12-31
Riktigt bra o spännande gangsterfilm, plus att den är baserad på verkliga händelser. Filmen visar på ett bra sätt kärleken mellan bröder som gör allt för varandra. En fyra
jonbo
2007-12-18
Förutsägbar men habilt uträttad med en del kända ansikten som överväger det negativa.
Sir_Rob
2007-10-13
Tyckte faktiskt den var bra, och jag lyckades leva mig in i huvudpersonens upplevelser. Bästa pris är hos CDON, 59 kr för en hyr-utgåva just nu.
Tarrak
2007-06-28