3.4

Under tiden

TV-film om efterblivne Colin som bor hemma hos sina föräldrar och bror Mark.

Originaltitel Meantime
Regissör Mike Leigh
Manus Mike Leigh
Genre Drama, Komedi, 80-tal
Skådespelare Gary Oldman, Tim Roth, Alfred Molina, Phil Daniels, Marion Bailey, Pam Ferris, Jeffrey Robert, Tilly Vosburgh, Paul Daly, Leila Bertrand, Peter Wight, Eileen Davies

KimEkberg
2013-11-18
när man inte ser på mike leigh så glömmer man den pizziga musiken, och sen blir det en sann sorg när filmen börjar och de gräsliga tonerna liksom skär in i huvudet och gör sitt bästa för att förpesta varje scen. till en början har jag oerhört svårt att ens koncentrera mig, men framöver blir det längre mellan varven, och scenerna blir längre och spänstigare. fint skriven socialrealism, härligt foto och utsökt skådespeleri.
Sznax
2013-09-21
Karaktärerna är fantastiskt skrivna och manuset lever ett helt fantastiskt liv. Dock blir en del av scenerna och diskussionerna lite väl utdragna (vilket är ganska typiskt Leigh). Riktigt kul också att se tre framtida storskådespelare som unga. Betyg 7.3
Taandborste
2013-03-30
Hela filmen är bara en stor axelryckning och jag blir ledsen för jag älskar Oldman, Roth och sådana här typ av filmer...
altemark
2013-03-02
Galet hetsig och omärkbara övergångar gör den här filmen till en pärla.
Tonti
2012-11-26
Fantastisk ensemble med många nyanserade prestationer. Den här filmen lever verkligen helt på sina karaktärer och gör det bra.
T3TRiS
2011-12-16
På tok för långsamt tempo för att jag ens skulle kolla färdigt. Synd.
Läskientekopp
2010-04-04
Otroligt irriterande musik, hade versionen jag såg varit textad hade jag nog stängt av ljudet. Annars en helt okej brittisk film, jag såg den för Phil Daniels´s skull, han var fortfarande en bra skådespelare -84, men riktigt ful i filmen.
kaustiksoda
2010-02-22
Fruktansvärd, plågsamt svensk musik i den här filmen.
kafelnikov
2009-06-16
Phil Daniels.. vilken snubbe!
ezeikel
2009-06-02