1.8

Under pyramiden

Berättelsen om den unga galleristen Katarina, vars pappa försvinner i tumultet under den arabiska våren. I hennes sökande efter honom upptäcker Katarina hemligheter ur sin egen familjs, såväl som hela Europas, mörka historia.

Originaltitel Under pyramiden
Alternativ titel Under the Pyramid
Regissör Axel Petersén
Manus Axel Petersén
Genre Drama, Thriller, Äventyr, 2010-tal
Skådespelare Stine Fischer Christensen, Reine Brynolfsson, Johan Rabaeus, Léonore Ekstrand, David Dastmalchian, Philip Zandén, Ali Cifteci, Kevin Vaz, Joel Spira, Mahmoud El Saghir, Kamal El Alfy, Nanette Drazic, Ahmed Shokry

Albion
2020-10-08
Lekfulla ambitioner men fel format. Tar sig vatten över huvudet och blir för dåligt tyvärr. Betyget blir en 1;a
2020-04-18
En kalkon. Det är så här det brukar bli när någon förhållandevis orutinerad svensk ska försöka sig på långfilmsspänning i stil med storfilmer. Dramaturgin är hopplös. Nästan helt ointressant.
KimEkberg
2019-09-16
väldigt understated postironi, och tillika en överklasskildring och konstvärldsskildring förankrad i tintins kolonialism.Det märkligaste av allt är ju att den är som vilken C-more-serie somhelst. Och att både Johan Rabeus och Reine Brynolfsson är med. Känns tyvärr aldrig som att det lyfter, även om slutets provisoriska båtscen sitter.
KimEkberg
2019-08-19
Nalleman
2019-08-18
Duger endast som sömnmedel om man har svårt att sova.
solan
2016-02-10
Första filmen jag somnat till och ensam i stor salong i Göteborg:)
stgurgel
2016-02-09
Jag är glad att jag inte gick wfter halva, för den blev otroligt nog ännu sämre sen. Gollum sägwr det nog bäst https://youtu.be/Bjywd6ZTMUQ
AlbinWesley
2016-02-03
Det lyckas ju inte riktigt som man kanske hade hoppats... men långt från den superflopp många andra verkar anse. Ingen Avalon (tyvärr) men en intressant ganska udda far-och-dotter-berättelse. Tycker inte nåt är direkt dåligt, snarare mycket som inte är tillräckligt bra bara. Svag trea.
sannaohhh
2016-02-01
En riktig kalkon. Snygg musik dock!