2.4

Ulisse contro Ercole

Ulysses förargar gudarna genom att förblinda Cykopen, och därför skickar de Hercules för att fånga honom och föra honom till dem.

Originaltitel Ulisse contro Ercole
Alternativ titel Ulysse contre Hercule, Ulysses Against Hercules, Ulysses Against the Son of Hercules
Regissör Mario Caiano
Manus Mario Caiano, André Tabet
Genre 60-tal, Äventyr, Fantasy
Skådespelare Georges Marchal, Mike Lane, Alessandra Panaro, Dominique Boschero, Raffaella Carrà, Gabriele Tinti, Gianni Santuccio, Yvette Lebon

2019-03-09
Snustorrt hjälte-epos där våra manliga män tyvärr inte får så mycket gjort. Naturligtvis väger ett stort lass charm upp betyget lite. Intromusiken är härligt ostig - ska se till att ha den som ringsignal *L*
idd
2008-06-16
ännu en omdubbad film ur den amerikanska tv-serien "the sons of hercules".. liknar de flesta italienska peplum å inehåller en hel del festliga monster (fågelmonstren e fantastiska) men karaktärerna e tyvärr lite för torra (inte på det bra sättet!) för att filmen ska gå ända hem för min del.. det finns bättre i serien..
Docklands
2007-09-16
Musiken i introt är så Jä*** bra. Storyn är ju lam som bara den, men en hel del roliga fantasy saker gör att jag klarade av filmen, men som sagt intront är oförglömligt =)