UFO Sweden

UFO Sweden är en förening som utreder övernaturliga fenomen. En dag dyker tonårsrebellen Denise upp med ett fall som inte liknar något de sett tidigare. Tillsammans ger de sig ut på ett riskfyllt äventyr, som tar dem långt utanför lagens gränser och in i en värld av oförklarliga fenomen.

Originaltitel UFO Sweden
Regissör Victor Danell
Manus Jimmy Nivrén Olsson
Genre Science Fiction, Mysterium, 2020-talet
Skådespelare Inez Dahl Torhaug, Jesper Barkselius, Eva Melander, Sara Shirpey, Håkan Ehn, Mathias Lithner, Isabelle Kyed, Niklas Kvarnbo Jönsson, Oscar Töringe, Joakim Sällquist

Robkiller
2024-01-08
Lågbudget som väntat, men håller ändå intresset uppe och vet sina begränsningar.
Count_Duckula
2023-11-17
För mycket Illustrerad vetenskap sinkar en annars tokgrym rulle.
2023-10-08
Charmigt och med en god retrokänsla. Det märks att de lagts tid och ansträngning på att återskapa 90-talet.
Christofer
2023-09-17
2023-05-08: Underhållande, utan att vara ett mästerverk direkt. Diggar Crazy Pics alster överlag iaf.
amam
2023-07-18
För att vara en svensk film så är det ju kul att se lite mer bredd. Annars kändes det som den var mest riktad mot en lite yngre publik.
Dream
2023-07-14
Nja att jämföra detta med Jönssonligan är ett hån mot Jönssonligan klassikerna. Detta är mer typ "100 åringen, Solsidab, Bosse Bildoktorn och någon töntig nutida Julkalender efter 2005.." Det är lite trist att den håller den tönt stämpeln, tror vi flesta förväntade oss så mycket mer.av denna film. Men det positiva är att vi äntligen får se en Svensk Sci-fi historia, bra effekter. Ser gärna mer framtida produktioner från Crazy Pictures om dem håller samma klass som "Den blomstertid nu kommer" Heja! Heja, då det behövs en större film bred i Sverige än bara komedier och kriminalare.
Spomenka
2023-07-14
Ambitiös men obehagligt platt. Synd! Får julkalender-vibbar.
Abigor
2023-06-08
Besvikelse, hade förväntat mig betydligt fler lager och gärna mer effektfull action. Ser dock fram mot mer produktioner från Crazy Pictures. De har helt klart ngt eget.
vonadel
2023-05-10
Tänkte först ge en 3:a, men kände ändå att jag ville ge lite extra just pga att den ändå håller så pass hög nivå för att vara en svensk film i denna genre. Rolig idé och väl utförd. Helt ok skådisar. Tycker Inez har vissa likheter med Sadie Sink. Sen saknade jag kanske lite i storyn, och kanske lite "aliens". :) 7/10
Rune2000
2023-05-01
Filmen lyckas att återskapa 90-talskänslan men dialogen och den standardiserade treaktsstrukturen känns lite för stereotypiskt. Dramaturgin drar ner betyget rejält för mig, trots att det är i övrigt helt ok svensk film.