2.4

Tyson - en legend

Om den fd boxningsvärldsmästarens liv. Från uppväxten i Brooklyn till tiden som hyllad boxare har hans liv varit kantat av succéer och skandaler.

Originaltitel Tyson
Regissör Uli Edel
Manus Robert Johnson
Genre Drama, 90-tal
Skådespelare George C Scott, Paul Winfield, Michael Jai White, James Sikking, Malcolm-Jamal Warner, Tony Lo Bianco, Clark Gregg, Kristen Wilson, Duane Davis, Holt McCallany, Lilyan Chauvin, George Murdock

2016-01-06
Välgjord och ytterst trovärdig tv-film. Förmodligen inte särskilt intressant om man inte bryr sig om boxning i allmänhet och Tyson i synnerhet. (9/15)
Intro
2010-11-11
Hade inte skadat med andra skådespelare

2008-06-03
Jag tycker inte att Michael Jai White är bra i rollen som Tyson och jag tycker inte han är lik på något sätt. Hur ska någon, även boxare, kunna kopiera den råa, explosiva stil som var signifikativ för Tyson under hans peak. Jamie Foxx skulle inte heller kunna gestalta honom tror jag, det finns ingen som kan. Därför kommer det en dokumentär med riktiga intervjuer och klipp för alla oss som vill se Tyson själv och ingen dålig kopia.
engla80
2007-07-26
Utmärkt skildring av Mike Tysons liv ur hans egna ögon. Den långa svåra vägen från födseln till förfallet. Trots att det är en film sport så är den utsökt.
Hawa!i
2006-08-05
Läste i en intervju med Jamie Foxx att han gärna vill göra en film om Tysons liv, och visst passar han utmärkt i rollen. Dessutom är han nära vän med Tyson. Vem passar bäst att spela Lennox Lewis?
Hawa!i
2005-11-12
Nu när han har slutat helt och hållet med boxning kanske Solskens önskan går i uppfyllelse..?
gunnur
2005-09-15
lustigt att en av skådisarna heter george scott, precis som den duktige svenske boxaren som hade sin storhetstid vid ungefär samma tid som när den här filmen producerades.
SOLSKEN
2004-07-30
man borde göra en mera kompletterande film om Tysons liv i framtiden eftersom Tyson fortfarande är aktiv inom boxning.
Gohrim
2004-06-14
såg denna på TV. helt okej oavsett om man är boxnings intreserad lr inte.