2.9

Two Hands

Den 19-årige Jimmy ska utföra ett enkelt uppdrag för den lokala maffian, men sjabblar till det rejält och blir bestulen på 10 000 australiska dollar. Nu måste han kvickt hitta på ett sätt att få fram summan igen för att inte själv bli dödad. Samtidigt lever de två gatubarnen som tagit pengarna loppan.

Originaltitel Two Hands
Regissör Gregor Jordan
Manus Gregor Jordan
Genre Drama, Komedi, Kriminalare, 90-tal
Skådespelare Heath Ledger, Bryan Brown, Rose Byrne, Tom Long, Susie Porter, Steven Vidler, Tony Forrow, Mariel McClorey, Evan Sheaves, Steve Le Marquand, Kiri Paramore, Matthew Wilkinson, Mary Acres, Andrew Hunter

Dele
2016-03-06
Ganska tröttsam och övertydligt berättad lätt tramsunderhållning. Varken karaktärer eller innehåll väcker sympatier.
2014-11-09
Var uppe väldigt sent och upptäckte denna film på TV. Snabbt kände jag igen Heath Ledger i denna australienska film och tänkte att jag ger den en chans. Denna film kom samma år som Ledger hade börjat bryta sig in på den amerikanska marknaden och man förstår här varför man satasade på honom i huvudroller. Han sköter sig mycket bra. Helt OK film.
ninna_90
2010-03-18
Heath får en fyra men filmen får en trea så trea it is :P
Tepesco
2010-03-11
En ganska så okej film, inget speciellt dåligt och inget speciellt bra förutom Heath som är lika strålande som alltid.
Taandborste
2009-07-07
Helt okej film, Heath var super som vanligt! Störde mig dock på alla "spök scenerna" med huvudpersonens bror, tyckte det förstöde filmen faktist.
WillyV
2009-02-25
Stark trea, bra driv, kul smådetaljer i replikskiften, händelser och kamerarbete tex. Ledger funkade i huvudrollen, Bryan Brown hade tillräckligt med pondus som lokal gangsterboss. Var lagom edgy, våldsam och spännande. Det som främst drog ner det var det malplacerade övernaturliga elementet/scenerna med storebroderns spöke, det gick inte att bortse ifrån och sänkte från en svag fyra.
Mrs.Hudson
2009-02-23
Tycker den var ganska bra. Heath Ledger var grymt bra som alltid :)
Blink182
2008-04-23
Den gick ju att titta på i alla fall.
LtdRichard
2008-02-07
Heath är dö
sunnhed
2008-01-28
'Two Hands' överraskade och gick från en förvntad b-film till att vara en stark 3a. Jag gillar speciellt den röda tråden genom filmen och kopplingarna som genomförs till sig själv, fram och tillbaka genom tiden.